Emelies Travels -

Premiär på Innegården
2008-07-06  23:39:33

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Jag var ledig på lördagen, och det var riktigt skönt! Jag gick till Kneippbyn från Västerhejde (barfota i en halvtimme för skorna hade gått sönder, jag fick blåsor under hälarna, jag visste inte ens att det var möjligt? Märkligt.)  Där hittade jag mina nycklar, vilken lättnad! Sedan cyklade jag hem och träffade upp Tess och Linn i Almedalen. Sedan lämnade de in sitt bagage vid hamnterminalen över dagen för de skulle med färjan direkt efter krogen på natten. Sedan drog vi och käkade pasta från Pastavagnen, och därefter shoppade vi lite. Dagen gick så sjukt fort och plötsligt satt vi på Kallis och lyssnade på Marmeladorkestern och tittade på damer som Robinsson - Jan Emanuel supit ner och dansade på borden med joggingskor och stora bröst. Det var roligare att titta på än själva bandet haha. (Inte för att det var tråkigt, det var riktigt nice med mycket folk!)

Sedan tog jag mig ett snack med gamlingarna, så Tess och Linn fick komma upp på mitt rum och göra sig iordning och sedan drog vi till mitt första jobb, pizzerian, för att käka. De ville så gärna att jag skulle komma förbi och äta, så varför inte? Dessutom fick jag min lön då också! Sedan drog vi till Emma och förade lite, cyklade efter det in till stan och satte oss på Innegården, gamla Underbar, som hade invigning. Kvällen gick och plötsligt var klockan jättemycket så vi hann inte gå in på något annat ställe. Vi träffade lite gamla klasskompisar från Sudbyskolan och sedan drog Tess och Linn ner till båten. Jag stötte på tjejerna från Kneippbyn, Josefine och Elin så vi satt på Lillebror ett tag innan jag drog hem.

Klockan 07.30 ringer min klocka, en timmer för sent! Jag skulle börja klockan 8 så det var bara att panikrusa ner till cykeln och skynda till jobbet. Ändå kom jag bara 5 minuter för sent, det tyckte jag var rätt bra gjort av mig hehe!


Kallis


Tess på Kallis


Tess och Linn hemma hos Emma


Emma och jag på Innegården


Josefine och Saga på Lillebror


Jag och Elin
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Johanna

:-) jo, synd att vi kom i från varandra bara:-( Jag går av nästa tisdag så en hel vecka kvar men jag kanske går ut en sväng i helgen ändå?;-) har haft en 3 dagars den här veckan Phuu..

Kram

2008-07-07 @ 11:43:57 Website: http://ilike.bloggspace.se
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...