Emelies Travels -

Kan man lita på någon?
2008-06-07  20:07:09

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Foto: Emelie Persson

Igår var jag som sagt ledig, och jobbsökandet har inte gjort så stora framsteg hittills... Jag är så sjukt splittrad, ena sekunden har jag bestämt mig för det ena beslutet och andra sekunden för något helt annat. Folk är så opålitliga, och jag är enormt blåögd. Hur ska man kunna veta vem man kan lita eller inte lita på när man åker iväg så här helt ensam? Jag tror alltid gott om alla människor, vilket jag alltid får tillbaka rätt i ansiktet, och ändå lär jag mig aldrig. Det är så tråkigt, varför kan folk inte bara leva i nuet och ha så roligt som möjligt och sluta trycka ned andra människor. Jag hade lite ångest för att gå till jobbet idag, men alla är ju väldigt trevliga där (till ytan ialla fall, jag har nu svårt för att uppfatta vad som är falskt och inte) så det flöt på bra. Det var bara extremt lugnt, alla väljer att ha grillkvällar sådana här varma dagar!

När jag står och viker pizzakartonger kommer en kille in, jag trodde han skulle beställa pizza men när han säger att han bara ville prata lite med mig fattade jag ingenting. Sedan såg jag, pinsamt nog, att det var ju killen jag träffade på färjan på väg till Goltand! Stackarn, pallrar sig till mitt jobb för att hälsa på, så känner jag inte ens igen honom... Ibland är jag så jävla vimsig!

Igår åkte jag med Shane till Vibble där hans mamma och ett gäng skulle grilla, så de bjöd på jättegod mat! Det var riktigt mysigt, och Shanes lillasyster, typ 1 år, var hur skön och gullig som helst! Sedan drog jag, Love och Tuna till O'Learys och snackade över några öl.
Jobba i Australien och Kanada


Comments
sandra - sjfashion modebloggen

gottland! oj så fiint =)

2008-06-08 @ 01:13:21 Website: http://www.sjfashion.se
Barbro

testar för det verkar inte ha funkat det jag skrev sist.

2008-06-08 @ 09:42:17
Mormor

Jag har haft en "dataknutte" här ett par timmar och då skickade vi det där "testet". Hoppas du nu får detta. Vad jag skrev förra gången var: "stå på dig! Du har papper på att han ska ge till 100:-/tim, och då ska han också göra det. Försök i alla fall söka annat jobb under tiden. Har pratat med mamma idag, söndag fm, de sitter på båten i Saltsjön någonstans. Vad avundsjuka vi blir då du och jag. Här hos oss är det nästan 30 grader i skuggan och vi ser åskmoln långt bort. Vi vattnar hela tiden både blommor och gräsmattor.

2008-06-08 @ 11:11:36
Tilde

Jag åker på lördag morgon :) Men det kommer bli riktigt läskigt:P

2008-06-08 @ 12:02:03 Website: http://elintildeamanda.blogg.se/
simon

nu har jag varit inne och läst lite. synd att du inte var i sthlm så man kunde fått träffat dig. ha re bäst och lycka till. /hemliga simon

2008-06-08 @ 13:11:06
Emelie

Svar mormor: Ja det är underbart väder här också! Jag försöker stå på mig så gott jag kan men allt blir nog bra snart!



Svar Simon: Japp det är bara att läsa på du! Men kom och hälsa på i Visby i sommar då så ses vi ju:)

2008-06-08 @ 18:40:47
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...