Emelies Travels -

Framme!
2008-05-28  20:21:29

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Nu är jag framme, har packat upp, ätit och allt sånt. Det är hur bra som helst här!

Resan gick bra, jag träffade en kille på färjan som jag snackade med hela vägen till Visby, det var trevligt och lugnade mina nerver! Hur som helst så pendlar han mellan fastlandet och Gotland, så han var van vid färjan, och när det var dags att gå av hängde jag bara med honom som gick i princip när grindarna öppndes, alltså ganska sent. Sedan skulle jag hitta min cykel. Vart fan hade jag ställt den nu igen? Inser att det finns två bildäck och blir stressad, vimsar runt men hittar ingen cykel. Till slut får jag fråga personalen som sedan visar mig till cykeln. Typiskt mig. Däcket var tomt på bilar, bara jag kvar och får inte fast mitt bagage på pakethållaren och känner mig lite panikslagen ifall porten skulle stängas...

Till slut kommer jag ut och följer efter bilströmmen och hamnar i en rondell. Då inser jag att jag inte riktigt hanterar att åka igenom en rondell med cykel. Panik, de jag ska bo hos står och väntar utanför terminalen och måste undra var jag är, och min packning, hur går det för den? Stannar i rondellen för att vänta in bilarna så jag kan köra ut ur den, men ser en skugga på marken som kommer allt närmare mig. Sedan hör jag ett ihärdigt skrik - jag blir attackerad av en fiskmås i huvudet! Hjälp, vad ska jag göra, den verkar ha fått något fel i skallen, värmeslag kanske? Bilarna ser händelsen så de stannar och låter mig komma därifrån. Phu!
Framme vid terminalen, så det var bara att leta efter bilen med hjälp av beskrivningen jag fått hur den skulle se ut. En röd bil. EN röd bil?! Här fanns hur många röda bilar som helst. Panik. De hade ingen mobil heller, så jag kunde inte ringa. Aja, måste hämta mitt enorma bagage, går in i terminalen och ser två stora väskor snurra omkring helt själva. Okej, vart är bilen nu då... bäst att börja leta. Sedan kommer en man fram från ingenstans: Är det du som är Emelie?

Paret jag bor hos är hur trevliga som helst, har ett eget litet rum med egen TV, nära till affären, 10 minuter från Österport och 5 minuter från jobbet, det här kommer bli kanon!

Foto: Emelie Persson
Visby från färjan

(Klicka på bilderna)

Mitt rum
Köket

Affären syns från balkongen
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Rummet ser jättefint ut. Skönt att du är framme och att allt är bra.

2008-05-28 @ 22:44:04
christine

Vad skönt att det gick bra! Det verkar ju bra, håll dig uppdaterad här nu för det är så himla kul att läsa vad du gör för bus :P PUSS!

2008-05-29 @ 00:12:13 Website: http://chrisselito.blogg.se
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...