Emelies Travels -

En helg i Oslo
2008-10-20  22:32:07

Get more visitors to your blog! Permalink  Oslo, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Nu sitter jag uppe hos grannarna och vi ska se Stockholm Boogie. Bara jag inte får hemlängtan! De har köpt svensk falukorv och köttbullar till oss, gulligt va?

Vilken vecka det har varit! Jag har jobbat rätt mycket och långa pass, och det har varit galet mycket att göra! Men det är faktiskt riktigt kul och jag känner att jag faktiskt gör bra ifrån mig. Jag har fått några små blyga "skryt" (bra kritik på norska) från några av personalen och det tog jag åt mig mycket av, det kändes så skönt att höra! Och jag får tydligen ofta skryt för maten jag lagar från gästerna!

I fredags skulle Emma jobba i garderoben, så jag stannade kvar efter jobbet och drack några öl, och sedan kom Jenkan och vi festade vidare där resten av kvällen. Mycket roligt! Ett kul ställe med helt blandade människor, allt från de snyggaste killarna till de fulaste, tjocka som smala, gubbar som unga, handikappade och bögar! Haha hur kul som helst helt enkelt!

På lördagen skulle jag öppna och den dagen gick ganska långsam eftersom jag var ganska sliten. På kvällen hjälpte jag Emma lite i garderoben, vi hinner aldrig ses annars! Det är tråkigt att vi jobbar så olika... Igår jobbade jag själv hela dagen, det var inte så mycket att göra men nu börjar detta kännas som mitt jobb!

Nu har Jenkan fått jobb på barnhage (dagis) en bit utanför och det verkar bra på alla sätt. Elin har varit på några intervjuer idag så allt löser sig nog. Det ser inte ut att finnas så gott om jobb eller boende i fjällen, så vi får nog försöka hitta nytt boende här i Oslo istället.

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...