Emelies Travels -

Jag - pilot?
2009-04-14  23:06:39

Get more visitors to your blog! Permalink  Oslo, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Vilken kanonpåsk! Vi har fått nya härliga grannar, våren är här och jag har upplevt något ganska sjukt.

I Torsdags bjöd vi in våra grannar på vors hemma hos oss och senare drog vi ut. Vi började på Åpen Bar men där var ganska tomt på folk så vi fortsatte vidare till Friday´s. Mycket trevlig kväll och inte ett öre förbrukat, men ändå många minnen borta... Ibland är det bra att vara tjej!


Hur som helst så vaknade jag av att telefonen ringde på fredagen. "Hej! Minns du mig från igår, Stian?" Ehm.... Nja, inte riktigt faktiskt. "Okej, men minns du vad jag har lovat dig? Jag har lovat att ta dig med ut på flygtur, ska du med?" Eftersom att många av mina fredagsmorgnar brukar börja sådär, att en fritt främmande människa undrar om jag orkar hänga med på en flygtur, tog jag mig ju självklart samman och svarade ja. Plötsligt stod en Porsche utanför min dörr och jag vinkade farväl till mina grannar som stod lutandes utanför fönstret, ganska insnöade i ämnet och hoppade sedan in i bilen som körde ut till Hönefoss. Lite tveksam till vad jag nu hade satt mig i för knepig situation var det väl bara att hoppas på det bästa, vilket också slutade bra! Grabben var väl inte kanske drömmannen, men man kan ju inte få allt eller hur? Det blev en del väntan på flygplatsen, men vi underhöll oss med att titta på alla som flög modellflygplan. Tänk att vuxna människor faktiskt också kan leka med leksaker, så länge dem är svindyra så! När vi väl fick hoppa in i planet visade det sig att faktiskt jag skulle få styra! Det var inte som att köra bil kan jag ju säga, det var ganska svårt! Sedan att man är så jävla liten och inte kunde se över instrumentbordet blev ju inte lättare heller. Men hur som helst lyckades jag köra oss bort över Oslo och man såg en del segelbåtar som faktiskt tagit sig ut på sjön. Landningen fick piloten ta och sedan var det bara att hoppa in i Porschen igen som tog oss hemåt.   

Hahaha så himla sjuk grej bara, hur lyckas man?


Flygeplanet


Maja och Stian


Mårten, Majas kille och jag




Över Oslo och Aker Brygge




Emma och våra nya grannar, Simen och Vegar
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...