Emelies Travels -

Kommentera mera!!
2009-07-01  12:41:31

Get more visitors to your blog! Permalink  Magaluf, Mallorca  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Skrivet i lördags:

Nu har jag varit riktigt flitig med att söka jobb, men det finns inga turister här och därför inga jobb! Alla säger att högsäsongen ska komma igång snart, men den gör inte det! Fan det är verkligen inte lätt att hitta ett jobb.

Igår var ialla fall jag och Emma borta på Marineland och tittade på delfin och sjölejon show, det var faktiskt riktigt coolt. Himla fascinerande djur det där. Sjölejonen var faktiskt riktigt roliga, dem slog delfinerna med storm!

På kvällen gick vi ut, och vi var på både det ena och det andra stället. Vi började på Mojito´s, där jag verkligen hoppas på att få jobb. Jag ska tillbaka dit på söndag, och jag vill verkligen jobba där! Han behöver folk så jag ska allt visa han att det är mig han ska ha! Sedan var vi hos Emelie som har börjat jobba på Mambo´s. Casablanca är ett stort skämt, Emelie var superduktig när hon jobbade där och det finns ingenting som säger att hon inte borde få jobba där. Men den här lilla äckliga bitchen, som har fått mig att tro att jag är världens sämsta människa på denna jord, ville se ett par andra tjejer provjobba först. Hon sa att hon tyckte att Emelie skulle ta jobbet på Mambo´s istället. Problemet är att det inte kommer finnas någon tjej någonsin som kommer duga åt den här bitchen, för hon kan inte samarbeta med andra tjejer. Så är det bara, allt ska kretsa runt henne.

Idag har vi gjort kanske, i princip, ingenting. Och vi skäms. Vi har sovit bort hela dagen, så vi gick upp klockan 7 på kvällen för en jobbsöknads rutt och en god middag på en supermysig restaurang. Och nu sitter jag här, deppig för att det finns inga jobb. Och jag vet inte hur jag ska göra. Är det värt att stanna kvar? Ska jag åka hem till Sverige där det inte heller finns jobb? Ska jag dra mig bort till Barcelona? Eller det som förmodligen kommer bli, jag blir kvar och jobbar som biljettförsäljare åt Casablanca och hoppas på att turisterna ska komma så att något ställe ringer in mig. Problemet är ju bara att vara biljettförsäljare åt ett ställe där man inte tål personalen, t.ex. en viss bitch. "Kom till Casablanca, där har vi jätte trevlig personal och det är god stämning!" Ehm... Jaja, man får ta det man kan!


Emmas chefer, som inte kan ett ord engelska.


Glada sjölejon






Emelie på sitt jobb, Mambo´s
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...