Emelies Travels -

Nu har jag äntligen jobb!
2009-07-01  13:25:15

Get more visitors to your blog! Permalink  Magaluf, Mallorca  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Japp, nu har jag faktiskt lyckats få mig ett jobb, mitt i när jag var som mest övertygad om att jag inte skulle få nått och började fundera på att dra hem. Jag började i Måndags på en kareokepub som heter The OK Bar eller något sådant. Den är brittisk men ägd av en liten spanjor vid namn Pepe. Jag får göra allt möjligt där, stå i baren, ta beställningar av både mat och dricka vid borden och stå och locka in folk från gatorna. Problemet är bara att jag bara ska jobba tre dagar i veckan. Men som sagt, jag ska försöka få jobb på Mojito´s också, så ska det väl lösa sig.

Jag kan fortfarande inte riktigt komma på om jag gillar det här eller inte. Jag har trott att jag varit lite nere för att jag inte fått något jobb, men jag tror faktiskt inte att det här riktigt är min grej. Allt är så himla ytligt. Ibland är det skitkul, och ibland suger det. Men jag blir nog kvar här tills lägenhetskontraktet går ut och det är typ om 6-7 veckor.

Det är så galet himla kollosalt varmt. Jag dör. Man borde väl inte klaga, men fan att jobba på dagarna i den här värmen är som att bada sig själv i svett. Och man får ingen energi, jag orkar ingenting.

Jaja det låter som att jag inte har kul här på Magaluf, men det är det ju. Jag måste bara komma till rätta i mig själv igen, jag tror jag har tappat bort mig.
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Hur gick det med intervjun du skulle ha på en resturang idag?

2009-07-02 @ 13:23:58
syrran

bra jobbat, visste att du skulle få ett jobb som passade dig bättre! Men om du inte tycker det är kul så ska du inte pina dig själv, jag vet för jag gjorde samma sak förra året. Och även fast man tycker att det borde vara kul och man kommer in i det så kan det ju tyvärr va så att man inte gör det. Och då mår man inte bra... Det finns andra saker man kan göra som passar en mycket bättre! Hoppas du har det bra, puss

2009-07-03 @ 10:22:04
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...