Emelies Travels -

Många känslor på en och samma gång
2009-06-22  19:51:02

Get more visitors to your blog! Permalink  Magaluf, Mallorca  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Nu har jag varit iväg och sökt lite jobb, och det kändes faktiskt riktigt bra. Hela dagen har jag haft ont i magen för mitt självförtroende har sjunkit rejält när jag sett alla grymma bartenders som kastar flaskor hit och dit. Jag har fått för mig att jag är dålig och aldrig kommer att få ett jobb, men den känslan försvann faktiskt ganska mycket efter ikväll. Jag ska tillbaka på några ställen, och andra ska ringa mig inom kort. Så jag hoppas verkligen på det här! Tydligen vill inte alla ha utbildade bartenders, för de kan ofta vara stroppiga och inte anpassa sig efter barens speciella idéer. Så där har jag en chans!

Vår underbara lägenhet ser inte så pjåkig ut. Vi skulle tvätta lite lakan och kläder idag, men det visade sig att tvättmaskinen var trasig så vi sover på blöta handdukar tills vidare. Det ligger kläder överallt, disken är på alla ställen förutom i diskhon, spritflaskorna har intagit golv och bord. I vår balkongdörr hänger alla dessa souvenirer som vi har samlat på oss. Tre snygga märkeströjor, ett antal hattar i alla dess färger och vi har till och med lyckats samla på oss en kamera. Men efter att ha tittat igenom alla bilderna på kameran, som bestod av två mappar, varav den ena var familjefoton och den andra var strippbilder på dem själva, ja man kan nästan kalla det porr, så såg vi dem ute på stan. Vi kände igen dem och de fick tillbaka sin kamera. Stackars lilla unge, undrar om hon vet om att hennes mamma är strippa.

Vi har gasol kök, och jag hatar det. Jag tror jag ska sprängas i luften varje gång plattorna är på. Rummet är minimalt och vi har ingen brandsläckare, så om det går fel någon gång så går det nog jävligt dåligt. Jag vill inte dö i ett minikök i Magaluf av en gasolbrand... Men vafan, det fixar sig väl det med!

Ikväll ska jag faktiskt ta och börja läsa en engelsk bok, för min engelska suger helt klart. Jag visste inte att jag stammade, men tydligen kan jag göra det i engelskan... Det ska bort, herre gud! Jag sitter här på rummet, och fulla folk skriker ute på gatorna. Nattklubbarnas bas dunkar så högt att jag kan känna det i kroppen. Britterna går förbi, den ena fullare än den andra, i stora gäng. Gärna svensexor och folk som har temakvällar. Man kan gå förbi stålmannen, en naken man iklädd endast en fluga och string, helt nakna män, tjejer som har så lite kläder så man undrar varför de har på sig dem, snygga killar man inte trodde existerade, skandinaver överallt, rosa cowboyhattar, självaste tomten eller varför inte turtles. Neonskyltarna blinkar i alla möjliga färger och gatorna är smockade av folk. Så ser det ut på ett ungefär här i Magaluf. Och vi gillar det!

Nu är jag faktiskt grymt trött. Inte så konstigt kanske. God natt!

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...