Emelies Travels -

Sarre Barre i Oslo
2009-05-11  14:04:53

Get more visitors to your blog! Permalink  Oslo, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

I helgen var Sara här och hälsade på, hon bodde hos Jenkan eftersom jag skulle jobba en hel del. Men vi hann ialla fall ses lite grann, och det var mycket trevligt! Kul att träffa henne igen, senast var liksom i september... Sjukt. På fredagen kom de till oss och våra grannar som hade bursdagsfest. Sedan drog vi in till stan till Lux som skulle vara så himla bra. Men det var inte alls mycket folk utan vi drog vidare till stället där man alltid har jävligt kul - Eilefs, mitt jobb. Full som en kastrull levde vi rövare och flängde omkring tills det var dags att gå hem.

På lördagen försökte vi komma upp i hyfsad tid så vi skulle kunna ses innan jag skulle på jobb. Vi åkte ner till Emmas Waynes på Tjuvholmen för en fika och sedan gick vi upp till Akershus fästning och tittade på utsikten (snygga norrmän i militärtåg alltså). Sedan satte vi oss i en park och såg på alla ungar som sprang fram till de sjukt slitna russen och frågade efter russekort. Därefter var det dags för mig att gå på jobb, och både fredag och lördag var sjukt mycket att göra! Kul att det kommer igång igen, vi hade väldigt bra omsättning (=sjukt bra dricks).

Efter jobbet kom Sara och Jenkan och vi drog till Fridays för att fira Sara som fyllde 20 i november (bättre sent än aldrig!), vi åt god mat och smarriga drinkar. Jenkan mådde dock inte så bra, tror hon kastade upp ett par gånger men efter en återställare började ting ordna upp sig allt eftersom! Efter det åkte jag hem och bytte om, och där var det fullt med folk. Det blev lite förkrök och sedan drog vi in mot stan. Jag träffade upp Sara och Jenkan och vi drog till Yatzi där det var knökfullt med folk, man kom knappt fram. Jag lyckades komma hem exakt samtidigt som de andra som varit på Café Sara och det blev lite nach innan sängen ropade.

Söndagsmorgonen var slitsam, tröttheten började ta överhanden men upp och hoppa för det var dags att åka in till stan och träffa Jenkan och Sara igen. Vi satte oss vid Nationalteatern och åt glass och stekte i solen, och efter ett tag var det dags för mig att gå till jobbet. Sara och Jenkan hängde med och drack kaffe under öppning, och lyssnade på bra musik, typ som Rompa mi. Resten av arbetsdagen var riktigt slitsam, jag jobbade 10 timmar helt ensam och min rygg var ödelagd (tror det var för att jag tillbringade mestadels av helgen med allt för höga klackar). Men tillslut kom jag mig hem och nu sitter jag här och skriver något som har tagit typ väldigt lång tid, och jag vet inte riktigt vad jag skriver för jag har nog sovit emellanåt. Men nu ska jag ta mig i kragen och köra en tvätt, någon nytta ska väl göras.


Sara och jag på Eilefs


Sara och Jenkan utanför Waynes på Tjuvholmen


Aker Brygga från Akershus Fästning




Jenkan på Fridays




Härliga vänner på Fridays!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Nadja

vad betyder nach? =)

2011-01-18 @ 19:53:30
Emelie

Det betyder efterfest på norska! :)

2011-01-18 @ 23:03:35 Website: http://emelaia.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...