Emelies Travels -

Piff har otur
2010-02-21  18:00:36

Get more visitors to your blog! Permalink  Alpe d'Huez, Frankrike  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Va fan, jag säger ju det, är det inte det ena så är det de andra. Häromdagen blev jag påkörd av en jävla kärring på skidor som inte kunde åka, så jag föll pladask fram på magen och slog i revbenen. Det gör så jävla ont, måste ha blivit en spricka eller nått, för jag kan inte skratta eller hosta utan att vika mig av smärta och jag kan inte sova på ena sidan. Jag kan inte heller åka bräda för jag når inte ner och knäppa bindningen för det gör så ont. Helvete. Och så har jag fått nått jävla munsår. Oturs Piff får aldrig vara frisk.

Igår och idag har jag och Charlotte prövat oss på en del offpist med snowboard och skidor, mycket kul! Går bättre och bättre så snart kanske man vågar låna någons transiver och dra ut till de riktigt goa åken.

Nu har vi fått en ny kille i servisen, eftersom Lova och Ellie ska sluta. Det ska komma en till nästa vecka. Ikväll är det foamparty på Igloo, hur sjuk kommer man inte vara efter att ha gått hem i dyngsura kläder? Aja, spelar ingen roll vad jag gör, skulle ändå hända nått sjukt med min kropp, jag bara vågar inte tänka på vad nästa grej kan vara....


Såhär kan det se ut när Charlotte åker offpist, eller så tar hon sig ner på kullerbyttor.





Albert beställde in Vin Chaud och fick en cognac, som smakade sådär.


Jobba i Australien och Kanada


Comments
MalinåBella

Men stumpan då vilken otur du har! Hoppas turen vänder snart =)

Kramar från oss <3

2010-02-21 @ 19:21:00
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...