Emelies Travels -

Back in Suéde
2010-03-10  21:09:00

Get more visitors to your blog! Permalink  Alpe d'Huez, Frankrike  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Jahap, nu har man tagit sig tillbaka till Sverige för att gå på min morfars bergravning. Vi åker till Götene imorgon kväll för begravningen på fredag, sedan drar jag till Alpe igen på lördag och med mig tar jag familjen.

Igår blev det en ganska chill resa, istället för att åka från Alpe kl 5 på morgonen för att passa alla bussar till flygplatsen i Geneve, så fick jag åka med stackars Madde som lyckades hamna på samma flyg som mig för att åka hem på operation. Hennes försäkringsbolag betalade taxiresa hela vägen, det gick på ca 4000 kr. Inte ofta man åker taxi för så mycket pengar asså! Jag tänker på dig Madde och hoppas du blir bra så fort som möjligt!!! Inge Alpe utan Madde.

Vad är det här för oturs år? 2010 verkar inte vara något bra år... Alla skador och konstiga sjukdommar som jag har lyckats ha redan, Madde den lilla stackaren har inte heller haft en bra start. Min lilla morfar har gått bort, Elize tappade rösten helt och hållet. Min syrra krockade med två andra bilar i förrgår som hade kunnat gå riktigt jävla illa, men inga personskador skedda tack och lov, mamma fick fortkörningsböter och nu, idag, när min familj snart ska hälsa på mig i Alpe och ha semester, då har min pappa åkt på rosfeber igen. Inget att leka med, det kan gå upp i hjärnan så en skidsemester är väl det sista han borde göra i det här laget... Systemkameran har gått sönder dessutom. Vad fan är det som händer egentligen? Nu tycker jag att saker och ting kan vända till det bättre, lite mer tur till oss tack!

Fast å andra sidan har jag lyckats hamna på en asgrym säsong med den bästa personalen och bästa stället ever!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...