Emelies Travels -

Shopping, shopping, shopping!
2011-08-31  18:58:35

Get more visitors to your blog! Permalink  Thailand  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Här i Thailand behöver man inte lägga manken till speciellt ofta. Folk bär ens väska åt en, de öpnnar bildörrar, de bestämmer vilka kläder eller solglasögon du passar i osv. Här i Koh Samui har vi blivit kända på vår korta vistelse. På beachen har vi blivit polare med varenda försäljare. Skippa stadshysteri när du shoppar och skippa internetshopping. Här kan du handla på Sleeping shopping! Du ligger och sover på stranden och vaknar av att en shop med ett omklädningsrum i form av en sarong står ovanför dig. Enkelt, bekvämt och du gör de absolut bästa impulsköpen någonsin. Bara för att det är cheap, cheap only for you och Happy Hour vilken timme som helst under dagen. Det går inte att säga nej helt enkelt.

Under kvällstid har vi en thailändsk kompis i varje shop längs gatan. Nu har vi blivit duktiga på att pruta ska ni veta. Ingen lurar oss längre! Är det för ansträngande med gatushopping när man är van vid sleeping shopping så kan man alltid stanna till för en Shopping cocktail. Bara för att det är billigt och gott och det hjälper dig att göra ännu mer brilljanta impulsköp. Som ni förstår flyger tusenlapparna iväg, och inte blir det bättre när man hamnar på svensk restaurang och käkar oxfilé på planka. Men allt är relativt, några tusen Baht var ju ändå bara några hundra kronor så en mör plankstek för 80 kr är väl inte fy skam, speciellt inte när det var den första köttbiten vi har ätit på 8 månader.

"For ankel and neck, one size fits all! Free looking"
"Cheap, cheap happy hour!"
Bensinmack
Min favoritbil i barform. Me like
Fishmassage! Det sjukaste jag kännt på länge. Fy satan vilken äcklig känsla. Små fiskar som suger tag i skinnet och biter loss dina sårskorpor så blodet sprutar. Tydligen ska fötterna må bra av detta, men jag tyckte det var som att stoppa fötterna i en sugpropp och det kittlades som inget annat. Vi skrattade i alla fall ihjäl oss.
Galna fiskar, så fort du stoppar i foten skyndar de fram för att suga sig fast eller stoppa i en lilltå i munnen.
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Anonym

Passa er för grejerna de säljer på stranden. Det brukar vara väldigt dålig kvalitet. Vågar man ta med sig något ner eller kommer du fylla hela min resväska med kläder?

2011-08-31 @ 22:36:41
Emelie

Jo jag vet, men man kan pruta ganska mycket. Haha jag kommer fylla alla era vaskor! Nej, men om det finns lite utrymme i nagra vaskor for mina grejer ch era nya inkop sa gar det val bra. Det far losa sig helt enkelt! Min vaska ar full nu, och da har jag kanske en tredjedel kvar i Bangkok...

2011-09-01 @ 04:55:34 Website: http://emelaia.blogg.se/
Anonym

Hej Emelie!



Jag trillade in på din blogg här och sedan har jag tittat runt lite och jag måste säga att det är riktigt intressant läsning. Jag själv bär på en hel del resplaner och håller just nu på att spara ihop till en backpackerresa till våren, med start/stopp thai-aus, eller tvärtom. Du verkar väldigt berest och jag tänkt att du kanske skulle kunna vara rätt person att vägleda. Det jag nu går och funderar på är om man redan nu ska ta och boka en flygbiljett (enkelbiljett) eller om man ska satsa på någon sista minuten-variant dagarna innan man är beredd att sticka? Tacksam för svar :)

2011-09-05 @ 04:12:59
Emelie

Hej! Vad kul att du gillar min blogg! Vi åkte först till Australien och slutade i Thailand, vilket är en ganska bra ordning att göra det på. Australien är dyrt och Thailand svinbilligt, så det är skönt att sluta resan när man har liten budget. Enligt mina tidigare erfarenheter så sparar man mer pengar på flyg när man bokar så tidigt som möjligt än sista minuten. När jag var i Barcelona skulle jag testa att ta första bästa flyg när jag var på flygplatsen för det borde vara billigt, men priserna låg på 10 000 kronor till Sverige så det slutade med en tågresa på 3 dygn. Min kompis bokade sin biljett till OZ senare än mig och förlorade 2000 kronor på det. Men testa att sök flygbiljetter på det datum du ska resa, och jämför med ett flyg som ska gå imorgon, och se om det blir billigare! Hoppas du får en grym resa!!

2011-09-07 @ 15:35:46 Website: http://emelaia.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...