Emelies Travels -

God jul!
2011-12-11  23:31:34

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
God jul på er alla! Igår firades julafton hemma hos familjen Persson. Den 24e december kommer bestå av jobb i Norge för min och syrrans del så vagabond familjen passade på att fira nu när alla för en gångs skull var hemma samtidigt. Det bjöds på sill och potatis till min stora förtjusning och jag bjöd på Goon direkt importerat från Australien. Nu skulle de allt få smaka på denna omtalade dryck, och hör och häpna, det blev en succé! De tyckte att Goonet var gott och surplade i sig det hellre än det vanliga vinet. Se där ja! Sillen blev en succé för mig eftersom det inte blev någon i midsommras då jag och Jossan jobbade på farm i Bowen i Australien. Vi gjorde några tappra (dock en aningen misslyckade) försök till ägg med skagenröra och räkor, köttbullar och potatis. Folk undrade vad sjutton vi åt för något och tyckte att vi firade en konstig tradition. Senare under kvällen när vi shottade vodka som snaps och dansade små grodorna runt en värmelampa undrade folk om vi blivit helt knäppa...


Det blev ingen sill under årets midsommar då vi firade den i Australien


Nog om midsommar, nu är det ju jul vilket också innebär julklappar! Det blev några riktiga höjdarklappar. Någon hade flitigt läst här på bloggen om min halvdöda stenålders telefon när jag var i Sydney och anammade detta. Som jag skrev då så känner jag mig väldigt efter när det gäller alla dessa smartphones, under tiden jag har rest så har jag liksom inte riktigt hängt med. Men jag har heller inte kännt ett så väldigt stort behov av en smartphone, eftersom mina förutfattade meningar har varit att skärmen lätt går sönder, de blir stulna och är extremt ömtåliga överhuvud taget. Det går inte riktigt ihop när man jämt hänger på stranden med sand upp till öronen, när man vandrar i regnskogen eller åker skidor i alla slags väder. Eftersom mina kära föräldrar känner mig väl så visste de gott om detta, och jag hade ingen aning om att det faktiskt fanns en smartphone som är vattentät och stöt tålig. Jag fick en telefon som kan hänga med mig överallt, nu gäller det bara att försöka förstå sig på den också... Tillsammans med min trogna, vattentäta Olympus µTough - 8010 borde jag klara mig utan några skadade prylar (om jag inte lyckas spola ned något i toaletten som jag gjorde med min förra kamera...)


Tack familjen för årets jul och alla klappar!


Sony Ericsson Xperia Active, det låter ju bra med en tålig smartphone. Vi får väl se vad den går för!


Årets tomte öpnnade paketen själv
"Vill ha mer paket!"
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Jossan

Va inte visste jag att det fanns vattentäta mobiler??!! Shit va bra, en sån vill jag också ha!!!

2011-12-12 @ 11:14:56 Website: http://josefingoransson.blogg.se/
Emelie

Haha ja visst, hoppas den är så bra som den verkar :)

2011-12-12 @ 20:13:09 Website: http://emelaia.blogg.se/
Pia

Låter verkligen som den perfekta julklappen för dig! Hade inte heller någon som helst aning att man kunde hitta vattentäta mobiler, jättebra ju!

2011-12-19 @ 19:01:25 Website: http://www.presenttips.com
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...