Emelies Travels -

Kuala Lumpur
2011-09-17  17:55:21

Get more visitors to your blog! Permalink  Malaysia & Singapore  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Från Singapore tog vi en buss över till Malaysia, stämplade våra pass på gränsen och körde vidare upp till huvudstaden Kuala Lumpur. Där tog vi in på ett guesthouse där vi bodde i ett minirum men vi fick i alla fall bo själva till skillnad från Singapore där vi bodde i ett 12 bädds dorm. Sedan gick vi ut på stan och shoppade i ett stort köpcentrum, BB Plaza, som liknar MBK i Bangkok fast detta var bättre. Det var riktiga affärer och det var mer variation av prylarna än i Thailand, och fortfarande billigt. Jag köpte örhängen och skor, och vi testade på hur vi skulle se ut som brunetter i en perukaffär. Jag som många gånger funderat på att färja håret mörkare insåg nu att detta kanske inte alls var något bra alternativ. Det passade inte riktigt.

 

Nästa dag gjorde vi något så icke-backpackigt som möjligt. Vi åkte med på en Hop on – hop of buss och tittade på staden genom fönsterrutorna. Vi börjar bli lata så detta kändes som ett bra sätt att få se det mesta på. Jag antar att vi kan behöva ett break, för när man har varit ute och rest så länge som vi så slutar man uppskatta saker och ting och att titta på sevärdheter blir som att gå till jobbet. Men det var en bra tur och vi fick bland annat se Twin Towers, två torn på runt 450 meter med världens högsta skybridge emellan. Dessutom åkte vi förbi T.G.I Friday’s när vi var som mest hungriga, så vi gick såklart in där. Om jag blev besviken på Friday’s i Singapore så blev jag positivt överraskad här. Vi möttes med ett handslag av servitören och jag fick min efterlängtade Oreoshake och mozzarellasticks. Jag som alltid serverade i röd-vit randiga piké tröjor tyckte det var lustigt att se de malaysiska servitörerna med beiga, guldprydda mantlar på sig. Men killarna tyckte det var desto roligare att titta på oss med blonda yrväder så det togs foton hej vilt från alla parter.

 

Vi avslutade kvällen med ännu mer shopping och vi hamnade av en slump på en modelltävling med malaysiska killar och tjejer, och sedan bar det av hemåt för att packa väskorna igen.

Twin Towers

I taket på en Hop on - hop of buss

T.G.I Friday's personal, inga rödvitrandiga pikeér här inte

Oreo milkshake, nam!

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mormor

Du förstår väl att du ska skriva en bok om alla dina resor och dina foton. Det är det arbete du ska göra när du är hemma i Sverige. Kram

2011-09-18 @ 06:45:36
josephine

åh vad kul att läst! och framför allt, vad kul att du gör en sån resa. skulle gärna byta plats just nu.. saknar det så himla mycket, samtidigt som det fortfarande känns som att det inte är jag när jag tittat på mina foton. ärligt talat känns det som att jag aldrig riktigt kommer förstå att jag var i paradiset i tre och en halv månad. åh.

2011-09-21 @ 10:10:56 Website: http://josephineilola.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...