Emelies Travels -

The Beach
2011-09-10  12:05:02

Get more visitors to your blog! Permalink  Thailand  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

En dag åkte vi ut med en longtailbåt till öarna runt omkring Phi Phi. Vi började med ett stopp på Monkey Beach, en strand där det finns vilda apor. Frågan är hur vilda de är nuförtiden när stora turistlass kommer stup i kvarten och stoppar i dem meloner och rom och cola. Stackars apor, söta var de dock. Vi snorklade och såg många fiskar i regnbågens alla olika färger i det kristallklara vattnet. Vi kan ha sett en sjöhäst också, men den var så liten så det var svårt att se. Vi åkte bort till en ö med en fantastisk strand och käkade thailunch med färsk ananas, letade snäckor och badade i det turkosa vattnet. Sedan drog vi vidare med långtailbåten och den gigantiska, rostiga motorn som lätt kan kapa av ett finger om man kommer för nära. Nästa detination var Maya Bay, eller The Beach som den också kallas. Filmen The Beach med Leonardo DiCaprio spelades nämligen in där. För att ta sig dit var vi tvungna att klättra på vassa stenar och slänga oss i tampar invirade som i ett spindelnät. Vi hade stora förväntningar på Maya Bay, men eftersom vi vid det här laget har blivit ganska bortskämda efter både Fiji och Australien så möttes våra förväntningar med en smått besvikelse. Men det var fint såklart och så fort vi kom till stranden kom den ena kinesen efter den andra och ville ta kort med oss. Snart bildades en chingchong kö av män som fick förklara för sina fruar varför de ville vara med på kort med oss. Jag vet faktiskt inte anledningen, eftersom de inte kunde ett ord engelska, men jag antar att de aldrig har sett blonda tjejer förut. Hur som helst, efter The Beach bar det av tillbaka mot Phi Phi och ännu mer fireshows såklart.

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Johanna

Hej Emelie!



Ville bara skriva att det är jättekul att ha hittat en så spännande och praktiskt blogg som din :)



Jag måste även passa på att fråga vad du använt dig av för kamera när du fotat fiskarna under vattnet? Märke och modell?



Vore oerhört tacksam för svar!



Vänliga hälsningar,

Johanna

2011-09-23 @ 22:40:06
Emelie

Hej Johanna!

Vad kul att du hittat till min blogg! Kameran jag använder mig av är en Olympus µTough - 8010. Det är en riktigt tålig kamera som går till 10 meters djup och den tål att tappas i golvet om man är oförsiktig. Jag använder mig av den hela tiden, så alla bilder på bloggen är från den kameran. Jag kan definitivt rekommendera den, men jag måste kanske också nämna att jag finjusterar bilderna i photoshop också, men den tar grymma bilder som de är ändå! Däremot hade jag önskat att den kunde gå att ta ned djupare. Den fungerar perfekt för snorkling, men när man dyker går man nästan alltid djupare än 10 meter och därför tar jag aldrig med den på dyk, vilket är riktigt tråkigt. Men jag tror det finns en modell för 30 meter om du gillar att dyka!



Många hälsningar / Emelie

2011-09-24 @ 12:47:55 Website: http://emelaia.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...