Emelies Travels -

Fick kicken...
2012-12-18  05:38:00

Get more visitors to your blog! Permalink  Skibum Banff, Canada  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Eller jag vet inte riktigt vad som hände där egentligen. Tydligen jobbar jag inte på Dancing Sasquatch längre. Jag har absolut inte gjort något fel, eller det kanske var jag som i princip sa upp mig. Jag vet inte. Jag hade ångest varje gång jag skulle jobba för det är inte speciellt kul att gå runt att sälja shots på dansgolvet bland fulla människor som tar rediga tag i ens röv titt som tätt. Eller stryka sina armar mot folks svettiga ryggar när man försöker passera. Eller få en illaluktande, alkoholiserad andedräkt rätt upp i ansiktet. Nej, det var nog inget för mig, trots att pengarna var sjukt bra. Kunde liksom skrapa ihop 140 dollar i dricks på tre timmar plus timlön. Men jag är här för att ha kul och inte tjäna pengar. För några pengar går inte att spara när man jobbar som liftvakt. 68 kr i timmen kommer man inte så långt på. Men vad sjutton! Partymyran Pyssling hade väldigt svårt för att gå och jobba när resten av Banff skulle ut och festa, och när hon inte jobbade var hon så trött att hon somnade ståendes. Så det var goa pengar så länge det varade! Och jag fick ju faktiskt vara med på julfesten, och det är ju det viktigaste, visst? 
 
Senaste tiden har vi hängt lite på houseparty's och träffat en massa folk. Från utomhus fest med lägereld och fatöl till hyttechill med öppen brasa, gitarr och allsång. Igår var det Sunshine Village Christmas party och det var en hejdundrandes fest. Inte så konstigt med tanke på att det är mellan 600-700 anställda. Det ställdes till med middag på berget och senare körde busslaster in oss till stan för mer fest. 
 
Är det din spegelbild du ser i koppen, Matt?

Klara och jag

Matt och Chrisse
 
Vi sprang på den här lilla filuren på vägen hem från en shoppingrunda, och den var i full färd med att jaga musen som den tillslut lyckades sätta tänderna i. 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...