Emelies Travels -

Lycklig tjej
2012-12-06  03:42:25

Get more visitors to your blog! Permalink  Skibum Banff, Canada  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Wow. Vilken jävla dag alltså!!! Jag trodde jag skulle stå första dagen i min lift men så blev det icke. Jag skulle hänga på "spare" gänget, snubbarna som skyfflar lite snö här och där under dagen. Jag visste inte riktigt vad det innebar, men jag kan ju säga något till er som läser detta och funderar på att jobba på en skidort. Sök jobb som Spare! Hela natten har det dumpat ned snö och det kunde inte finnas en bättre dag för jobbet jag hade idag. Vi var ett gäng på runt 4-6 pers som åkte runt hela berget till alla liftar och hjälpte till att skotta bort snö. Sedan för att ta sig vidare var vi ju tvugna att checka ut pudret i backarna lite här och där och OJ vad mycket puder jag åkt idag! Och fått betalt för det! Ooohh jag var en lycklig tjej idag så det där spare jobbet skulle jag gärna tjinga om jag kunde. Löst, djupt puder upp till knäna hela dagen och eftersom det är lågsäsong så blev det aldrig riktigt uppåkt. Det kommer fortfarande finnas guldgruvor lättillgängliga imorgon plus att det fortfarande snöar . 
 
Imorgon hoppas jag däremot på att få komma igång i min lift så jag får snurr på det där. Vi får ju också som sagt två timmars skid-brake varje dag så åka får jag göra hur som helst. Min lift var stängd idag by the way, det var för kraftig vind så killarna satt och sov i sina shacks. NICE! Jag tror jag har lyckats få ett grymt jobb, och alla är så sjukt sjyssta och det är otroligt lätt att lära känna folk överallt. Och det ryktas om personalfest på söndag och jag är sjuuukt taggad! 
 
Postat idag klockan 8.30:
Past 24 hours: 26 cm
Past 7 days: 58 cm
Snow Pack: 134 cm
Snowfall to date: 287 cm
 
Eftersom jag inte hade möjlighet att dra fram kameran under arbetstid på mina puderåk så lånade jag två bilder från Sunshine Village facebooksida
 
 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Låter som att du inte behöver gå på gym i alla fall!:)

2012-12-08 @ 00:01:54
Victorias fotovärld

Åh, så härligt det ser ut! Blir jättesugen på att få åka lite utförs!

2012-12-08 @ 10:44:24 Website: http://victoriarennerstahl.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...