Emelies Travels -

Peace and Love
2012-07-03  13:18:59

Get more visitors to your blog! Permalink  Köpenhamn, Danmark  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Efter en veckas semester i Sverige har vi nu blivit välkomnade hem till Danmark. Lite märkligt men så är det ju. Det var en vecka med olika händelser. Det hela inledde med spöregn, kyla och dessutom oändliga köer. Men vi led inte så mycket utan hade humöret på topp och taggade för fest. När vädret varit lite stadigt ett tag förändrade det sig plötsligt som en blixt från en klar himmel. Japp, bokstavligt talat alltså. Från det fina vädret började det regna så vi tog tillfälligt skydd inne i tältet och langade in våra campingstolar gjorda av metall. Så mullrade helt plötsligt världen till av att åskan gick och blixten slog ned precis på campingområdet. Blixten gick antalgligen upp från marken igen igenom campingstolen som Chrisse höll i. Det sprakade till som en avklippt ledning mellan hennes hand och stolen och efterson hon stod och höll i mig för att hålla balansen gick den sedan vidare till mig och avslutade i min telefon som jag höll i som flög iväg. Skriken var höga för några sekunder och jag trodde att jag snart skulle dö tills jag insåg att Chrisse nog skulle dö fortare eftersom hon stod helt stum. Jajemän, vi blev träffade av blixten och Chrisse för andra gången gillt, men vi blev dock inte förda till sjukhus utan stod mer som Mr Bean med elektriskt hår när han håller i den där metallkulan på ett nöjesfält. Hur som helst, det skakade upp oss för stunden men snart var campingen i full fest igen. 
 
Resten av veckan klarnade det upp mer och mer och vi klarade oss med bara några skurar, tack och lov. Det var sjukt många tält, ännu mer folk och tusen gånger fler ölburkar. Spyer, piss och överfulla bajamajor fanns det också gott om. Men det hör väl festivallivet till antar jag, och detta var ju trots allt min första festival. Jag blev dock väldigt chockad över medelåldern på cirka 16-17 år på campingen och nu känner jag mig gammal för första gången i mitt liv. Det verkar vara en generation av respektlöshet tyvärr då vi fått trasiga stolar och konstiga pinnar kastade på oss genom tälten av överalkoholiserade ungdomar bland annat... Men jag ska inte låta alltför negativ, vi har haft en kul vecka och sett många bra band även om lilla korta jag mest tumlat runt i folkmassorna och bara sett max till skulderbladen på folket framför mig. Det är tur att det finns axlar man kan sitta på! Vi har bland andra sett Hoffmaestro, Scrillex, Mac Miller, Magnus Uggla, Den Svenska Björnstammen, Laleh, Veroniga Maggio, Simple Plan och divan Rihanna som kom 45 minuter för sent och bjöd på en sisådär show. 
 
Som sagt så är vi tillbaka i Danmark och jobbar igen och vi är djupt deprimerade att det här var vår enda semester. Men var är sommaren och värmen?
 
Wohoow Mac Miller!
 
 
 
 
 
Vi gick på silent disco och Pyssling kunde verkligen gå in i sin egen värld och festa med sig själv
 
 
Efterfest i "Djungeln"
 
 
Timbuktu
 
Varför bodde vi inte i ett sånt här tält??
 
 
På Hoffmaestro
 
Underbara, fina camping
 
Yeeey Rihanna kom till slut! 
 
 
 
 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...