Emelies Travels -

Hur beter du dig på café?
2012-10-18  11:52:10

Get more visitors to your blog! Permalink  Köpenhamn, Danmark  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Wooop nu har jag jobbat min sista dag på Kafe Kys och på lördag drar jag tillbaka hem till Stockholm. Ikväll blir en sista kväll men "Kys-erne" och så vi ska gi den gas! Det blir trist att säga hej då till dem alla... 
 
Så är man återigen arbetslös för en oviss framtid men det får bara lösa sig när vi kommer till Banff helt enkelt! Som det känns just nu, och som det brukar göra när jag varit på ett och samma jobb i ett halvår, är att jag aldrig mer vill jobba igen. Puha, som de säger här i Danmark. Jag är så trött på folk som går ut och äter! Finns det en kurs världen kunde gå om hur man beter sig när man äter på restaurang eller café? 
 
Är det någon som brukar gå in i provhytten i en butik eller in på lagret och fråga om man kan betala där? Nej, troligtvis inte. Frågan är varför majoriteten går in i köket och förväntar sig att man har en kassamaskin där? Eller varför man förväntar sig att kallskänkan som står och lagar din och resten av det fullsatta cafeéts mat ska lämna allt för att städa upp på toaletten? Det är heller inte så frächt att använda soffan längst bak i cafeét till att byta blöja på - eller ännu värre - på bordet. Tänk inte ens tanken och framför allt - fråga inte om du får göra det!! Det är väl självklart att någon annan vill sätta sig och äta på det där bajsbordet sen?! 
 
Ett café, eller en restaurang är fullt och det finns två bord lediga. Det ena är avtorkat och klart, det andra är fullt med disk. Varför sätter man sig då på det fullt med disk? ALLTID. Och ännu värre, om du sätter dig på ett bord fullt med disk på, ställ inte över det på det rena bordet! Du fördubllade precis mitt jobb och fuckade upp i min stressade planering. Om jag berättar för dig att det är väntetid på maten så gör jag det för att vara snäll så att du själv kan välja om du har tid att vänta eller inte. Jag säger det inte för att förstöra din dag, och nej jag kan inte sätta din matbeställning före alla andras. Och det hjälper inte om du säger åt oss att skynda oss - väntetid är väntetid. 
 
Varför tror världen att en hamburgare = pommes? Om man serverar hamburgare så betyder det automatiskt att det ska komma pommes till. Men nej, så är inte alltid fallet. Och nej - det står inte i vår meny att vi har pommes. Om det hade gjort det så hade du fått det, jag hade inte försökt lura dig på dina pommes. Kom inte och säg när du suttit och granskat menyn och bett oss ta bort lök, mayonäs och bacon att det kommer pommes med. Lässvårigheter? 
 
Ooooj det finns så mycket jag skulle kunna skriva!! Men nu hinner jag inte mer, måste verkligen storstäda lägenheten här nu. Men jag är inte ensam om att tycka att gäster är omöjliga. Restuaranghyffs påminner oss om hur mycket konstigt det finns i den här branchen. 
 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
natta

hur öänge blir du hemma?:) vill ses!:)

2012-10-18 @ 12:29:56 Website: http://noworries.webblog.se
Josefin

Haha ja det är så sant!

2012-10-18 @ 14:41:33 Website: http://josefingoransson.blogg.se
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...