Emelies Travels -

Blod, kräftor och tårar
2012-09-11  14:07:54

Get more visitors to your blog! Permalink  Köpenhamn, Danmark  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Det blev en heeelt hysterisk kräftfest i helgen. Vi lyckades locka hit Jossan ända från Sverige och de två aussie-danskarna ända från Aalborg. Plus några Köpenhamnare. Chrisse drog till Malmö för att köpa kräftor eftersom de inte existerar i detta land. Hon fick även med sig lite kräfthattar och annat passande tillbehör. Vädret blev strålande så vi satte oss mitt i Kongens Have och visade danskarna hur man käkar kräftor och dricker snaps.
 
Allt för få kräftor och allt för många snaps för att fatta det kort. Detta resulterade i ett antal olyckor. Jossan fick för sig att hennes skor blivit instängda i Kongens Have efter stängningstid så hon skulle promt klättra upp på livsfarliga staket gjorda av stålspjut. Hon lyckades ta sig upp och ned ett antal gånger men till slut blev hon nästintill väldtagen av en stålpinne som spetsade henne bakifrån och gjorde ett hål i hennes favoritbyxor. Då beslutade hon sig för att det var färdigletat efter de där skorna men det dröjde inte länge till nästa olycka inträffade. Av någon anledning krockade jag och Jossan ihop i en kram mitt på gatan och vi tappade balasen. Jossan flyög baklänges och ramlade på rygg och jag följde efter i fallet och landade på ansiktet. Som ett mirakel körde en sjuksköterska förbi och såg hela händelsen så hon flög ur bilen och assiserade. Jossan var oskadd men mitt ansikte sprutade av blod och mina kläder blev helt röda. Sjuksköterskan hade en sjuklåda med sig och plåstrade om mig ordentligt. Efter både chock och en liten hjärnskakning tog min kära syster hand om mig så jag hem och där slutade kvällen för oss. Jossan och aussie-danskarna tog dock vidare ut i byn och Jossan som fortfarande var på sitt lite jävulska humör kraschade en öl på Christians ölflaska så han fick glassplitter i fingret och det slutade upp med en bandagerad hand.
 
Nästa morgon vaknade Jossan upp och såg att hennes "borttappade" skor i själva verket stod där hemma och inte hade rört sig ur fläcken. Christian vaknade med ett bultande finger och jag var inte långt ifrån att svimma när jag fick se mitt uppsvullna ansikte fullt av torkat blod i spegeln. Trots allt detta var det en rolig kväll och kräftorna blev en dansk succé. Men någon snaps kommer det inte att drickas på låååång tid. 
 
 
 
 
 
 







Jobba i Australien och Kanada


Comments
Jossan

Gud jag skäms! Hur gammal är jag egentligen??! Det låter verkligen hemskt när man läser om det! Vilken kväll det blev. Men det var riktigt kul innan alla hemskheter hände, stackare!

Svar: Hahah neej sluta, det är ju kul ju! Jag skrattar redan åt det! Nån gång måste man väl lära sig att snaps inte går att dricka! Super tack för helgen, skönt att få träffa dig igen!!
Emelie

2012-09-11 @ 23:09:14 Website: http://josefingoransson.blogg.se
Mormor

Jag gillar att ni har kul fastän ni också jobbar mycket. Men ge f-n i nubbar. Det har jag aldrig gillat, föredrar wiskey men det ska ni heller inte dricka för mycket av. Margit (från Australien) kommer hit på tisdag, hennes mamma är dålig. Tusen kramar

2012-09-12 @ 16:03:30
Markus Kibe

Hahah jag måste säga att detta låter som en J*vligt kul kväll, trots allt blod!

2012-09-12 @ 20:27:40 Website: http://moore.se/markuskibe/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...