Emelies Travels -

Inspiration
2014-02-26  14:02:00

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Tog en riktigt lång promenad i skogen idag bland knallgrön mossa och ormbunkar. Jag har börjat en fotokurs nu som inspirerar mig massor! Jag vill liksom lära mig allt som bara är möjligt inom foto och redigering nu. Varför har jag inte gjort det här tidigare? Och vill man lära sig finns det ju HUR mycket som helst att kolla på youtube. Känns rätt perfekt ändå för är det någon gång jag faktiskt har tid att sätta mig in i det här så är det ju nu. Dock vill jag ha så mycket mer utrustning ju mer jag lär mig... Aouch. 
 
 
 
 
Idag tänkte jag på en massa saker när jag var ute. För det första var det tråkigt väder, helgrå himmel utan en enda kontur. Men man ska ta dagen för vad den är och hitta ljuset och föremål som man kanske egentligen missar om man inte tittar lite extra noga. Så jag spanade efter det "lilla landskapet" och hittade lite udda motiv.  
 
 
 
 
 En förgrund ger djup åt bilden
Jag tänkte också extra mycket på komposition, att fota diagonalt kan ibland väcka större intresse. 
Upprepade mönster och former. Hur många cirkulära former kan man hitta i bilden?
 
 
 
Linjer förstärker motivet. Tycker det är en ganska svårt att hitta linjer när man fotar men här pekar en linje på stenen som för ögat på stenen. Dessutom är stenen vit och ljusa delar drar ögonen till sig. 
 
 
 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Freedomtravel

Härligt ljus och fina färger i bilderna!

2014-02-26 @ 20:06:10 Website: http://www.freedomtravel.se
Johan

Fina bilder!

Får man fråga vad det är för fotokurs du börjat? Är det någon du kan rekommendera?
Jag är lite sugen på att ta en kvällskurs, men inte hittat någon som jag fastnat för.
Fotograferar ganska mycket, men framför allt på mina resor när jag är ute i världen.

Mvh
//johan

Svar: Hej! Tack snälla! Ja visst, jag har börjat Fotografisk bild 1 och ska göra 2an också. Jag har egentligen aldrig lärt mig foto så jag kände att det var dags att lära mig det från grunden, plus att jag behöver de kurserna för att komma in på en utbildning i höst. Kursen är på distans,InfoKomp, så det är supersmidigt! Allt sköts via nätet, och så har jag köpt boken Fotografisk bild av Stefan F Lindberg. Om du inte vill gå en kurs kan du säkert komma långt på den boken och om du kollar in moderskeppet.se, de har massor av guider där som man kan lära sig av!

Mvh Emelie
Emelie

2014-02-26 @ 20:57:40
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...