Emelies Travels -

Påminnelse inför resan
2015-08-25  20:51:00

Get more visitors to your blog! Permalink  RESTIPS  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Snart september! Det var den sommaren det. Jag hoppas att ni har gjort en massa härliga utlandsresor för här hemma i Sverige har det ju inte varit någon sommar. Jo nu, de senaste två veckorna. Så jag har faktiskt inte haft något emot att jag jobbat hela sommaren. Det känns som att det var en win-win och ta ledigt i vintras och dra iväg på långresa i Latinamerika istället. 
 
Jag märker här på bloggen att min backpackingguide om Australien brukar läsas varm i de här tiderna, efter sommaren - innan hösten, precis då det är poppis att dra iväg dit. Trots att den är flera år gammal vid det här laget så hjälper den många med tips, så himla kul! Tack för fina kommentarer!
 
Det drar även ihop sig inför vintersäsong och jag märker att några läsare ska bege sig till Kanada. Jag vill passa på att påminna er: glöm inte reseförsäkring!

Det är världens tråkigaste utgift, men kanske den viktigaste. Jag har haft använding av mina reseförsäkringar ett antal gånger faktiskt. Även om ingeting händer så är det väldigt skönt att känna tryggheten och vetskapen om att man är försäkrad. Och är man inte försäkrad, ja det är då det händer. Något som känns som att det blivit vanligare nu, eller så drabbar det bara mig och folk i min omgivning, så är det bagageförseningar. Det kan ju förstöra större delen av resan om man måste spendera sin första tid utomlands inne i ett köpcentrum för att köpa tanborste och underkläder. Mitt bagage blev försenat för något år sedan, syrrans bagage försvann när hon åkte till Kanada och verkade aldrig vilja komma fram. Tillsut hittade de väskan, då hade det nog gått mer än en vecka. Tur att hon hade reseförsäkring. Brorsans bagage blev också försenat när vi var i Pananma i vintras och hade tight schema och skulle hoppa på en buss nästa dag. En kollegas bagage försvann och kom tillbaka lagom till att de kommit hem från semestern igen. 
 
Man kan ju råka hoppa på en segelbåt som läcker med en kapten som inte kan segla och bli strandsatt ute på havet, då är det ganska skönt att man har en försärking. En VHS hade också varit skönt att ha i ett sånt läge.. (Läs om vår seglats till "the-never-ever-go-there-province vid gränsen Colombia/Panama)
 
Kort och gott, se till att ha en bra reseförsäkring. Jag brukar oftast teckna med Länsförsäkringar, för jag tycker de är bäst och billigast. Nu har de börjat sammarbeta med Wasa Kredit, och de lanserade nyligen en reseförsäkring som ingår om man skaffar kreditkort hos dem. Läs mer här!
 

 
 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...