Emelies Travels -

Kärlek
2016-01-11  23:11:00

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Nej till cancer
 
Under alla år ute i vida världen så har jag haft en fruktan av att komma tillbaka till Stockholm. "Jag kommer aldrig bo i Stockholm", sa jag jämt. Resandet blev som ett beroende och jag ville alltid se vad som döljde sig runt hörnet. Kanske i jakt på en plats där jag kände att jag ville bosätta mig på, kanske en flykt från verkligheten, att komma undan att behöva ta beslutet om vad jag ska göra med mitt liv. Eller så var det bara en stark nyfikenhet till platser som jag aldrig hade varit på. 
 
Jag har blivit rikare som person av alla mina erfarenheter, jag har vuxit i mig själv och sett så otroligt mycket. Jag ångrar ingeting som jag har gjort, jag lever på underbara minnen. Nu är jag tillbaka i Stockholm, och har varit ett tag, men det trodde jag aldrig. De sju åren av resande förde mig tillbaka till min hemstad, och jag är riktigt glad över att jag tagit mig tillbaka hit. Jag har insett att det som gör att man trivs bäst på en plats är vilka man har runtomkring sig. Och de som betyder allra mest för mig är min familj. Mina föräldrar som ställer upp i ur och skur. Jag har tillslut insett att jag uppskattar väldigt mycket att ha dem nära mig. 
 
Cancer. Den hemska sjukdomen har fått mig att värdera närheten till mina kära ännu mer. Jag vill finnas där, nära, ta vara på all tid som går att få tillsammans med de som betyder mest för mig. Finns det något jag skulle ångra i mitt liv så skulle det vara om jag inte fått möjlighet att visa uppskattning och kärlek till de som alltid visar det för mig. Älskar er. 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Tove Lindgren

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Tove

2016-01-12 @ 13:02:25
Samane

hej
jag undrar om du kan ge lite information om kanada. hur man kan flytta dit?
tacksam för svar

2016-01-19 @ 17:11:35
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...