Emelies Travels -

Nedslaget
2008-06-05  10:06:20

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Efter en vecka kom nedslaget. Jag tyckte väl att allt gick för lätt. Igår när jag jobbade var det ganska mycket folk, Ketti kom in i rushen men jag tyckte ändå att hela dagen flöt på ganska bra. Sedan ville chefen snacka med mig, och han oroar sig för sommaren, för det finns inte tillräckligt med kunnig personal. Somrarna här, efter midsommar, blir helt kaotiska med alla turister som kommer. Jag räcker inte till, även om jag verkligen gör mitt allra bästa. Jag har inte mycket tidigare erfarenheter av det här yrket, så det kändes lite hopplöst. Vad ska jag göra, om inte mitt allra bästa räcker?

Efter det hade jag inte så stor lust att gå på någon fest. Jag ville bara gå hem och plugga på pizzor. Men i sista stund bestämde jag mig för att inte deppa ihop, jag visste att jag ändå inte skulle kunna tvinga in några pizzor i huvudet i det läget. Så jag hängde med till Gråbo där det var utflyttningsfest, inte inflyttning! Det var så himla rätt att göra så, för det första var det väldigt trevligt, och för det andra fick jag så sjukt mycket bra tips och stöd från folk från andra restauranger, folk jag inte känner men som verkligen bryr sig! Fan vad skönt det var, så nu jävlar ska jag visa dem på jobbet, de ska fan inte bli besvikna!

Innan jobbet, hur som helst, hängde jag med och spelade golf. Vi slog lite, och sedan skulle vi spela på banan. Riktigt kul!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Lena Petersson

Det kommer fler och fler turister dit, vecka 32 är kulmen.

2008-06-06 @ 15:48:55 Website: http://www.metrobloggen.se/lp
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...