Emelies Travels -

Fan, fan. Fan!
2008-06-06  17:02:27

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Foto: Emelie Persson





Vad ska jag göra nu? Jag kan inte jobba kvar på pizzerian för de har bestämt sig för att sänka min lön så kraftigt att jag inte kommer kunna klara mig. Jag vill inte heller slita ihjäl mig för att jobba när jag får en skitlön, och jag kommer inte hinna göra så mycket annat utöver jobbet. Idag har jag varit nere på stan och sökt andra jobb, men jag är väldigt sent ute så det blir inte lätt. Jag funderar på att säga upp mig och se vad som händer, det värsta som kan hända är att jag blir helt utan jobb, men då kan jag stanna resten av månaden i lägenheten och bara ha semester. Jag kan verkligen inte bestämma mig, jag vet inte hur jag ska göra! Det var för bra för att vara sant.














Foto: Emelie Persson
Det var helt spegelblankt på havet idag.

Igår var det ialla fall studenten, och den ser lite annorlunda ut här än i Stockholm. Här kör de sina flak, eller vagnar (som för övrigt är jäkligt snyggt pyntade, de lägger ner mycket tid på att få det snyggaste flaket). De kör hela dagen lång, med enormt hög ljudvolym och bara festar, festar och är glada. Klockan tolv (på natten) tror jag de sista flaken slutade köra, och studenterna gick direkt till festen på Hamnplan för att festa ännu mer. Visst, det är hög volym på flaken i Stockholm, men ingenting jämfört med de som är här på Gotland! När jag gick hemifrån kl 23.30 stod det två flak utanför lägenheterna och dånade för fullt. Det är väl därför det var så dött på stan imorse, för att ingen kunde sova under natten! Jag drog ialla fall till Alvaro, och sedan gick jag och Love ner till Hamnplan för att festa med alla överglada studenter.

Idag är min första lediga dag, och den har jag tillbringat genom att söka jobb på. Så jävla trist!

Men hur fan ska jag göra med jobbet, hjälp mig!


Jag och Denise, studenten 2007
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Tilde

Usch vad jobbigt, hoppas att det löser sig!!



Har faktiskt en blogg som liknar din lite, jag ska åka till Oslo i sommar och jobba, och ha en liten "resedagbok":)



Ha en fin dag!

2008-06-07 @ 11:42:53 Website: http://elintildeamanda.blogg.se/
Lena Petersson

Att ha semester på Gotland och ha någonstans att bo är inte fel. Så hittar du inget annat jobb så ta semester du. Du har i alla fall provat på att arbeta lite.

2008-06-07 @ 18:15:36 Website: http://www.metrobloggen.se/lp
christine

Emelie byt jobb, det kommer bli så mycket bättre och de kompisar du hittat på pizzerian kommer du att ha kvar annars var de iaf inte värda det. Du har ju en massa alternativ och du som varit så modig hitills tycker jag ska köra på på samma race, du får se vart du hamnar helt enkelt och det kan antagligen inte bli sämre. Kramar!

2008-06-08 @ 16:24:26 Website: http://chrisselito.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...