Emelies Travels -

Barcelona på måndag!
2009-07-25  21:06:17

Get more visitors to your blog! Permalink  Magaluf, Mallorca  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Nu var det ett tag sedan jag skrev ett inlägg. Som det ser ut nu ialla fall så åker jag och Emma till Barcelona med båt på måndag dag, så vi är framme vid 20 tiden. Sedan får vi se hur länge vi blir kvar där eller var vi bor osv! Om vi inte redan åker imorgon med några svenska killar som kör lastbil, de ska iväg till barcelona imorn och vi kanske, kanske kunde åka med så vi får se hur det blir ikväll.

De senaste dagarna har väl sett ut ungefär såhär: Jag har sagt upp mig från jobbet, men ändå inte blivit av med det. Jag har inte fått tillräckligt med lön och jag är totalt lurad, vilket är piss. Och trots det vill de att jag ska jobba kvar. Hur tänker man? Idioter... Det måste bero på värmen, för i vanliga fall brukar jag vara ordentlig och ta jobb på allvar, men just nu bryr jag mig inte. Jag orkar inte tjaffsa. Och det går åt pengar som fan, för jag och Emma är inte direkt ekonomiska. Vi äter typ lunch och middag ute varje dag hehe... Men det beror på att köket är så äckligt så jag klarar inte av att gå in där längre. Men vafan, pengar kan man väl alltid skaffa sig sen igen, visst? Nu gäller det att leva livet!

Vi har varit en del sjuka den sista veckan, jag var till och med hos doktorn här om dagen, för jag har haft en sån hosta. Folk skrek; "Svineflue" efter en när man gick på gatan, så jag tyckte det var bäst att kolla upp det. Men som tur var så var det inte svininfluensan, och nu mår jag bättre.

En annan dag tog vi taxin iväg till en annan strand lite längre bort, bara för att se något annat. Borta i Paguera tror jag det hette. Jättemysigt faktiskt. Ikväll tänkte vi gå på BCM som ska vara så himla kul, det är en super mega stor nattklubb som vi inte kan missa innan vi drar. Så ikväll blir det foam och waterparty!


Rossie och Emma, Emmas supersköna chef


Vi åkte till en strand i Paguera och hittade sjöborrar


Supermysigt!




Jag och Emma tog farväl av hennes jobb. Emma har blivit som en dotter i deras spanska familj, jättesorgligt att lämna dem faktiskt.


Supersöta Emmapemma

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...