Emelies Travels -

Sista tiden i Oslo
2009-06-02  16:44:22

Get more visitors to your blog! Permalink  Oslo, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   


Sista tiden i Oslo har varit den roligaste tiden ever. Vilket gäng vi har blivit! Ylva kom på besök och vi gick ut och åt och tittade på fotboll på Hard Rock. Hela sista veckan gick nästan ut på att säga hej då till folk som jag aldrig mer skulle få träffa, vilket har varit otroligt slitsamt. Jag tror trårarna har varit väldigt nära att trilla över nästan varje dag. Jag har fått helt underbara vänner i Oslo som jag aldrig kommer glömma, och jag har fått så fina avskeds sms. I veckan hade vi möte på jobbet, och på slutet kom de med tårta full med sprakande tomtebloss och en flaska mousserande vin med ett "lycka till vidare i livet - kort" från hela personalen. Min chef sa ett par riktigt fina ord och han menade också att de verkligen ville ha mig tillbaka i höst. I helgen grillade vi i Sofienbergparken och drog vidare in till byn. I lördags ville jag svänga förbi Eilefs en sista gång när det var full fest, men då brast det för mig. Fan det var jobbigt när personalen kom och sa hej då och att de inte tyckte att jag skulle sluta.




Emmas goda frappe från Waynes.

På söndagen jobbade jag hela dagen, och hela gänget kom och åt hos mig. Chefen kom förbi med en överraskning - jag vann Corona jackan som jag så gärna velat ha! Under en månads tid skulle vi sälja så många Corona som möjligt, och den som sålt mest skulle få en Missing Link jacka, värd flera tusen kronor, och den gick alltså jag hem med! Riktgt kul faktiskt!


Ylva och Jenkan



På fotboll på Hard Rock


Världens bästa Vegard


Odd, Emmas chef


Leon och Emma


Hahahahaha, nej Emma bärsar faktiskt inte


Världens bästa Sverre och jag


Världens bäst gäng på världens bästa jobb
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Vegard

Aww.. Kjipt her uten dere :(

2009-06-03 @ 00:03:38
Emelie

Mmm... Men vi kommer tillbaka i höst! Roadtrip nästa!! =D

2009-06-03 @ 11:44:26
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...