Emelies Travels -

Grottor, Rafting, surfing, haiking och mycket mer!
2011-04-09  12:41:44

Get more visitors to your blog! Permalink  New Zeeland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Hej pa er alla dar hemma, har springer tiden ivag och bloggen hamnar sist pa priolistan tyvarr. Vi gor sjukt mycket saker varje dag har sa man tror att man varit borta i flera veckor redan. Jag far skriva lite mer detaljerat nar jag har tid, men jag kan ju beratta lite smatt vad vi har haft for oss de senaste dagarna, bilder kommer senare! Efter Hahei drog vi till Raglan och surfade pa de Nya Zeelandska vagorna, riktigt tufft! Darfefter akte vi bort till nagra grottor och sag helt vackra miljoer och senare mot Maketu dar vi bodde hos en Maori familj (de inhemska har i landet) och larde oss deras sanger och danser och lite av deras sprak ocksa, mycket intressant! Harligt folkslag det dar. Sedan akte vi bort till Rotorua dar det bara luktar aggmok och det angar varmt vatten upp fran varma kallor overallt. Dar akte vi ialla fall White Water Rafting vilket var sjukt kul. Sedan overnattade vi i Taupo dar vi var tvugna att shoppa nya klader, for nu gar det inte att ga runt i sommarkladerna langre, och en regnjacka ar ett maste. Imorse drog vi upp svintididgt och jag trodde aldrig jag skulle halla mig vaken genom hela dagen, men jag hade inte sa mycket annat val, for hela dagen har vi tillbringat runt omkring Sagan om Ringen filmens vulkan vandrandes i 8 timmar! Jag trodde jag skulle do och nu hanger ogonlocken langt ner sa det blir sangen nasta! Men jag ska inte avsloja for mycket, jag ska skriva riktiga inlagg om allt vi har gjort sa ni far lasa vad vi verkligen har upplevt. Men vi lever och har det alldeles for bra egentligen, var Straybuss som vi aker omkring med har blivit som var familj vid det har laget. Imorgon aker vi till Wellington och pa mandag bar resan vidare over till sydon dar helt andra aventyr vantar!

Glom inte att kommentera, det ar era kommentarer som far mig inspirerad till att halla igang bloggen, glom inte det!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

2011-04-10 @ 15:24:52
Mamma

Vi längtar efter bilder att titta på!

2011-04-10 @ 15:25:38
joanna- att leva med Aspergers syndrom

Tänkte bara tipsa att just nu pågår en frågestund på min blogg ställ en fråga så blir du länkad inför mina 300-600 unika besökare/dagen:)

http://www.domkallarmighannes.com/2011/04/fragestund_10.html

2011-04-10 @ 20:10:14 Website: http://domkallarmighannes.com
Christine

Uppdatera! Hoppas du har det bra :) Du har väl hört vad jag ska göra? Ska bli tysk haha :P

2011-04-14 @ 10:22:29 Website: http://chrisselito.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...