Emelies Travels -

Shark Alarm
2011-11-29  12:31:43

Get more visitors to your blog! Permalink  Farmjobb  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Häromdagen simmade en haj runt i närheten av Bondi Beach. Alla rusade upp ur vattnet, helikoptrarna dånade överallt i luften och livvakterna ropade ut varningar i högtalare. Ibland glömmer man bort att det faktiskt finns hajar här, det känns så overkligt. Folk simmar långt ut ändå och det ligger surfare i vattnet från morgon till kväll varje dag i veckan – spelar ingen som helst roll om det är fint eller kasst väder. Ingen skada skedd som tur var, och jag som är en badkruka håller mig på land för jag tycker fortfarande havet är för kallt för att bada i. Det går väl an att surfa men i sådana fall med våtdräkt!



Idag träffade jag Sonia, min och Jossans härliga italienska vän som vi jobbade ihop med på Barbera Farm. Det var som om vi sågs igår, hon var sig lik och snart drar hon och Amy iväg med en campervan och reser runt Australien. Gött för dem! Jag träffade dem på Coogee Beach, och för att ta mig dit var jag tvungen att gå längs kusten en bra bit. Jag visste inte riktigt hur långt det var, men efter 1½ timme kom jag fram, men det var en fin promenad och jag behövde nog gå av mig några öl!



Imorgon ska jag jobba och jag kommer jobba varje dag tills jag drar. Jag vill inte. Tänk. På. Pengarna. Fokusering och bita ihop, japp nu kör vi!

 

Amy, jag, Sonia och deras italienska vän

Jobba i Australien och Kanada


Comments
christine

äh det är ju bara fem dagar! ingenting ju :)

2011-11-29 @ 13:25:37 Website: http://chrisselito.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...