Emelies Travels -

Vad sägs om Danmark - Kanada - USA?
2012-03-09  16:12:29

Get more visitors to your blog! Permalink  Hemsedal, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Jag har sagt till mig själv att jag får hålla på och flänga runt och göra en massa säsonger tills jag blir 25 år. Vi får se om jag verkligen kommer hålla den gränsen och slå mig till ro och kanske börja studera då eller vad som händer. Just nu har jag en massa tankar och planer i mitt liva resehuvud och eftersom det fungerar riktigt bra att säsonga med syrran så planerar vi att fortsätta resa. Tanken är att när säsongen tar slut här i Hemsedal i maj så drar vi till Köpenhamn (hälsar på lite vänner längs vägen kanske?) och jobbar lite där och lär oss att Kite surfa. Sedan i Oktober någon gång flyger vi iväg till Canada, antagligen Whistler, och gör en skidsäsong där i några månader och leker runt i puder upp till öronen. Förhoppningsvis har vi tillräckligt med pengar då när vi jobbat Norge-Danmark-Canada, att vi kan köpa oss en bil (läs Volkswagen van) och köra över gränsen till Usa och bara cruisa runt det enorma landet, surfa och upptäcka allt som ska upptäckas.

Är detta möjligt? Klart det är! Är det någon som har tips om jobb, visum och andra bra grejer så skulle det vara grymt att dela med sig av detta! Eller är det någon som vill hänga med på Syrrornas grymma resa?
Jobba i Australien och Kanada


Comments
sis

du jag hoppas verkligen inte det är någon som vill hänga syrrorna! haha

2012-03-09 @ 17:08:51
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...