Emelies Travels -

Diving @ Twins & Junkyard
2014-04-07  19:31:34

Get more visitors to your blog! Permalink  Thailand  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Det blev dags att lämna det blåsiga kite vattnet i Hua Hin för att upptäcka lite klarare vatten på Koh Tao. En resa med buss och färja som tog runt åtta timmar enkel väg, men sjukt värt! Vi bodde på samma gamla hotell som jag och Jossan bodde på för typ 2,5 år sedan och väldigt passande så jobbar min kære danske veninde Jose där nu. Sjukt  kul att få träffa henne igen och jäkligt nice att få dyka med henne! Hon tog mig med på ett välbehövligt scuba review i poolen eftersom det var många år sedan jag dök sist och man vill ju gärna minnas alla säkerhetsåtgärder när man är nere på botten. Men det mesta kändes ändå som att det satt kvar lite där i bakhuvudet så jag var inte ens ett dugg nervös när vi väl skulle ut i havet. Det blev två dyk, det första vid Twins och där var sikten så klar så man kunde se säkert 25 meter. Sjukt nice! Sedan dök vi vid ett konstgjort rev där folk har slängt ned gamla bilar och annat skrot. Och självklart hade folk sett valar på morgonen när vi övade i poolen, asså åååååh! Valhaj säsongen drar snart igång och fatta hur jäääkla coolt det skulle vara att simma runt med en sån bjässe!
 
På kvällen var det girls night out, så vi startade på tjejmiddag och sedan blev det utgång. Riktigt kul, jag och Jossan missade hela partylivet på Koh Tao eftersom vi gjorde vår dykkurs när vi var där. Och alkohol och dykning matchar ju inte riktigt... Men det jobbiga är ju att min resglöd har tänts, och framför allt kom det upp en jäkla massa minnen när vi var på Koh Tao. Shit vad jag inte är klar med att resa! Jag ska fan ha rest jorden runt innan jag dör. Att syrran ska resa runt i Australien i höst när jag sitter vid skolbänken, asså hur i helvete ska det gå ihop? Jag lär ju på ett eller annat sätt se till att hälsa på henne där :P  
 
 Scuba review i poolen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 På tiden att tömma cyklopet kanske
 
 
 
 
 Nemo!
 
 
 
 
 Lionfish, den vill man inte råka sätta sig på
 
 
 
 
 
 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Emilia

Hej! Jag ska själv iväg på resa inom några månader och funderar för tillfället mycket på hurdan kamera jag borde köpa. Vill att den ska vara enkelt, liten och gå att ha under vattnet så funderar på en gopro, undrar därför ifall bilderna i detta inlägg är tagna med just en sådan? :) Älskar dina bilder i övrigt också, superfina!

Svar: Hej och tack snälla! Ja undervattensbilderna är tagna med en gopro. Tycker absolut du ska satsa på en sån, det blir bra bilder och det är kul att filma med den också! Den bör kanske kompletteras med en annan kamera, eftersom den är så vidvinklig så tar den bra bilder på sådant som är nära dig, men är det saker du vill fota längre bort kommer de knappt synas på bilden, dessutom är den inte så bra att fota med i mörker.
Emelie

2016-09-04 @ 14:13:32 Website: http://nouw.com/emiliaelisabethh
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...