Emelies Travels -

Vinn en resa till din drömdestination!
2014-12-28  02:20:00

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
 
Jag har det helt underbart här i Latinamerika. Men ändå finns det en längtan i mig efter vinter, hur knäppt det än låter. Man blir ju lite avundsjuk av att titta på bilder som ni lägger upp där hemma - en riktig svensk jul. Med skidåkning. Jag gled in på Momondo.se och där har dem en sjukt bra sida för att hitta resor. Man klickar in ett önskemål som stränder, shopping eller skidåkning för när som helst och var som helst. Min drömdestination för 2015 är att få åka till Japan och dyka i deras omtalade puder. Varför inte Niseko? 4 500 kr i April. 20 meter puder och torr, frisk vinterluft. Det sägs att japaner älskar skidåkning men de tror att skogarna är hemsökta. Därför undviker de skogsnedfarter. Hallå, hur bra?!
 
Vill du vinna en resa till ditt drömresemål 2015? 
 
1. Gå in på momondos hemsida och hitta din drömdestination genom Trip finder.
2. Skriv en kommentar på det här inlägget med en av destinationerna som Trip Finder föreslagit.
3. Skriv in ditt namn och din mailadress på kommentaren (uppgifterna blir inte offentliga)
 
Du har alltså chans att vinna tur och retur biljetter till den destination du anger i kommentaren, av ett värde upp till 1 500 Euro.Vinner du kan du välja att åka själv eller ta med en vän och dela på prissumman. Tävlingen är öppen för svenska, danska, norska och finska medborgare. Momondos jury kommer slumpvis välja vinnaren. 
 
 
Deadline för din kommentar är den 31 januari 2015 klockan 14.00 svensk tid.
 
LYCKA TILL!!!
 
 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Christine Persson

Haha du kan ju gissa vilken min drömdestination bev? NYA ZEELAND och Queenstown såklart!

2014-12-28 @ 02:53:42
Dimitra

Haha, fick Aten som drömsdestination. Lite kul då min pappa är halv grek! Skulle vara så kul att få vinna och kunna ta med min pappa till Grekland där han inte har varit på 19 år!

Svar: Åh va kul, hoppas du vinner! Grekland är ju underbart!
Emelie

2014-12-28 @ 06:25:41
Sander

Stog mellan Yamanouchi och Niseko, men det fick bli Yamanouchi för jag har aldrig hört talas om det ;D!

2014-12-28 @ 11:49:14
Evelina

Mitt drömresemål blev Fort Myers i USA :D Skulle va hur häftigt som helst att få åka dit!

2014-12-28 @ 18:05:43 Website: http://lonken.blogg.se
Camilla Sandmark

Bland många häftiga resmål så blev det Kapstaden som jag valde. Skulle vara helt underbart att få resa dit! Det ska ju vara världens vackraste stad har jag hört!

2014-12-28 @ 20:32:31
Julia Strandin

Jag är oerhört svag för palmer, saltvatten och långa stränder så att Honolulu, Hawaii kom upp som alternativ känns ju magiskt! Det skulle vara en dröm som blev verklighet om jag vann. Jag skulle åka med min syster för både hon och jag är i varsitt grått land, ses 2 ggr per år och längtar efter att få flyga flygplan, se nya platser och gå på gemensamma äventyr. Åh, ja, det vore ju helt fantastiskt! Håller tummarna. God fortsättning och gott nytt år! Önskar Julia

2014-12-28 @ 20:49:41
Helena

Länken går ju till en möbelsida, Furniturebox.se...

Svar: Oj då, det är någon sådan där automatisk länk som kommer upp, får fixa det! Kommentera i det här inlägget om du vill vara med och tävla :)
Emelie

2014-12-28 @ 21:17:30
Emelie

Manila, Filippinerna
Min kära mamma har länge önskat detta
tyckte det var det enda rätta
Avkoppling och ingen stress
bort från vardagens trista press.

2014-12-29 @ 12:53:09
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Krakow eller Edinburgh blev jag sugen på när jag testade Trip Finder, för det verkar vara fina platser med vackra och berättande miljöer :)

2014-12-29 @ 15:01:50 Website: http://blogg.anniesfotografier.se
Laura

Casablanca, Marocko
Har en barndomsvän jag inte sett på flera år som bor där, det vore underbart att få träffa henne igen!

Svar: Låter ju superkul, där har jag aldrig varit, next up on the list!
Emelie

2014-12-30 @ 14:12:34 Website: http://nouw.com/lapelaura
Danielle H.

Av det som föreslogs så blev det Mauritius. Något som pappa kommer att älska. En dröm destination alltså.

Svar: Åh Mauritius, vilket bra val! Underbart land!
Emelie

2014-12-31 @ 19:15:35
Jenny Ö.

Sri Lanka är alternativet jag hade valt i trip Finder på momondo om jag vann! Att få allt från relax med sol och bad, minnesvärd stadsvandring och färgsprakande matupplevelser! Med mig hade jag tagit med mig min packåsna (aka sambo)!

2015-01-11 @ 14:50:33
Maria

Dar Es Salaam i Tanzania hade jag valt! Så fantastiskt det hade varit att se.

2015-01-13 @ 03:14:56
Louise Johansson

Verona i Italien lockar extremt mycket! Italien har alltid varit ett drömresempl som man aldrig kommit iväg till. Och vilken fantastisk chans att få vinna den resan här, på min favoritblogg. Jag vet inte riktigt vad det är med Italien som lockar... Kulturen, maten, naturen, människorna - allt i stort sett!

Svar: Jaa Italien skulle jag också vilja åka till, det är ju ändå så nära men så väldigt annorlunda och vackert! Kul att du följer mig! :D
Emelie

2015-01-14 @ 22:49:47
Ellen A.

För mig blev det Mauritius, verkligen en så vacker och speciell plats! Definitivt mitt drömresemål :)

2015-01-18 @ 13:49:08
Emma

Jag skulle vilja åka tillbaka till Australien där jag jobbade i sommar och har en del vänner som jag skulle vilja besöka igen, samt att jag inte hade tid/pengar att se tillräckligt av landet då.

2015-01-23 @ 00:10:32
Moa

Sidney, Australien - Crossing my fingers, fin slipar den australiensiska accenten och drar ut på solglasögonsjakt. MY DREAMS, HERE I COME!

2015-01-23 @ 08:06:36
Adam Carlsson

Chisinau, Moldavien För att det verkar vara en trevlig stad med mycket kontraster och som inte är invaderad av turister.


2015-01-24 @ 19:36:10 Website: http://www.flickr.com/huricane4
Emely

Ååhh, vilken underbar tävling!! Jag hittade faktiskt min drömresa via Tripfinder; en resa till Dominikanska Republiken. Karibien är alldeles fantastiskt och jag har hört så mycket underbart om just den här ön. Rom, turkost vatten, snorkling. Jaa, jag drömmer vidare :) Ha det gott!

2015-01-27 @ 19:21:31
Amanda

Auckland helt klart! :)

2015-01-27 @ 22:53:21
Marina

Jag sökte efter kombinationen natur och kultur och fick träff på Vancouver! Ja, Kanada vore himlans trevligt!

2015-01-28 @ 11:21:10 Website: http://reseinspiration.com
Robert

Phuket, vet inte varför jag alltid kommer tillbaka till Thailand :)

2015-01-29 @ 21:19:02
Frida

Genève blev det för mig! Och jag är himla sugen på att åka dit, nu svävar fingret över "köp"-knappen... Kanske landar det snart ;)

2015-01-29 @ 23:20:11
먹튀폴리스

It's a shame you don't have a donate button! I'd definitely donate to this excellent blog!
I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your
RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this blog with my
Facebook group. Chat soon!

2020-10-02 @ 01:08:09 Website: http://https://mtpolice.kr
먹튀폴리스

It's a shame you don't have a donate button! I'd definitely donate to this excellent blog!
I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your
RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this blog with my
Facebook group. Chat soon!

2020-10-02 @ 01:08:12 Website: http://https://mtpolice.kr
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...