Emelies Travels -

Thaiboxning i Koh Samui
2011-08-31  18:27:07

Get more visitors to your blog! Permalink  Thailand  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Vi lämnade den lilla mysiga ön Koh Tao bakom oss och tog båten vidare till Koh Samui. Samui är mycket större och livligare än Koh Tao, staden är hyffsat stor. Stranden är milslång och värmen är stekande. Det är för varmt här nu! Jag dör, vet inte vart jag ska ta vägen. Man smörjer in sig, men krämen rinner bort av svetten. Har man lite kräm kvar så badar man bort det för det går inte att vistas på land. Man går upp ur vattnet och försöker soltorka för att sätta på ny kräm, men man torkar aldrig för svetten börjar rinna så fort man kommit ur vattnet och då fastnar inte solkrämen! Resultatet blir två kräftröda tjejer som har ont överallt på kroppen när kläderna nuddar de brända delarna... Vilka problem vi har här... Så fort man ska gå någonstans fastnar man i någon shop, innan man vet ordet av står man och har en het disskussion om priset och snart har man köpt något som man inte ens hann förstå att man faktiskt tittade på. Så fungerar det här i Thailand! Jag vet inte hur mycket jag har shoppat nu och det samlas bara på mer och mer.

Hur som helst, mot kvällstid kurrade det rejält i magen, och till vår stora lycka passerade vi en skylt på svenska där det stod: Svenska köttbullar med lingon, svensk pizza, Skagenröra, äggmacka med kaviar, Algrens Bilar och Djungelvrål. Jiihaaaa! Svensk mat!!! Nu lägger vi nudlarna och riset åt sidan för en stund, för nu ska det frossas svensk mat i massor! I vanliga fall hade jag tyckt att det är lite löjligt att gå på svensk restaurang när man är utomlands, men va sjutton, vi har varit hemifrån nu i mer än 8 månader och vi har inte käkat något svenskt sedan vi lämnade Svea rike. Och vi är redan trötta på thaimat så detta var en önskning som gick i uppfyllelse! Såklart blev det köttbullar med brunsås, lingonsylt och kokt potats, det bara smälte i munnen!
Efter överfulla magar drog vi bort till stadion där vi skulle titta på Thaiboxning. Det är tydligen någonting man ska se här i Thailand, så vi tyckte det kunde vara en kul grej. Att det var den tråkigaste sporten jag någonsin har skådat med de hemskaste ljudeffekterna mina öron någonsin hört är väl en annan femma. Jag säger bara, kolla in filmen. Att jag somnade på läktaren säger kanske ganska mycket. Det var dock en svensk med, och han vann tydligen så det var ju lite kul i alla fall...
Redo för att hugga in på svenska köttbullar!
Thailand vs. Sweden
Måste man spela sådan här musik när man boxas i Thailand? Den är hysterisk, jag förstår inte att vi stod ut att lyssna på den i flera timmar. Den fungerar som när man hypnotiserar en kobra, inte så konstigt att jag somnade kanske... Det ser ganska komiskt ut också när boxarna boxas i takt med musiken, som om de dansar. I filmen kan ni bla. se en grym unge som kunde balansera på en osynlig tråd, och en galen islänning till viking som mörbultar en stackars liten thailändare. Konstig sport alltså...
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Gud vad bra!Nu slipper jag gå på Thaiboxning! Det verkar ju vara trist. Trodde som du att man borde se det men nu har jag ju sett lite.

2011-08-31 @ 22:33:54
Emelie

Hahaha jaa om ni ska ga pa det hittar jag och Jossan pa natt annat!

2011-09-01 @ 04:51:06 Website: http://emelaia.blogg.se/
pappa

2011-09-03 @ 10:20:08
pappa

Jag förstår att du somnade det skulle jag nog oxå göra.



2011-09-03 @ 10:21:17
pappa

http://www.youtube.com/user/devinsupertramp

Jag tycker att vi gör det här i stället!

2011-09-03 @ 10:44:32
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...