Emelies Travels -

Sommarinvigning på Bur
2008-07-06  22:32:33

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Oj vilka intensiva dagar. Jag är helt slut, somnade som en stock efter jobbet idag. Men kul har det varit! Det har varit kanonväder, och det var riktigt mysigt på Tofta. Efter att vi legat där på stranden tog vi bussen tillbaka till stan och Tess och Linn cyklade sedan vidare till Visby Strandbys camping för att sätta upp sitt tält. (Jag tog hem dem till mig och lät de duscha innan, och fick senare en utskällning av min gamling som blev irriterad när hon upptäckte att de duschat. Kan hon sluta irritera sig på allt jag gör, typ hur jag steker maten, bäddar sängen eller stänger dörren??)

Sedan möttes vi upp igen och vi gick och åt pizza på Tacohuset på Adelsgatan. Efter det smugglade jag in tjejerna i tvättstugan för att sminka oss, eftersom jag inte vågade ta dom med upp på rummet igen, haha. Men det är ju sjukt. Sedan gick vi ner till havet vid Norderport och drack vin, käkade vindruvor och kex, mums! Därefter drog vi till Burmeister som hade sommarinvigning, det var riktigt mycket folk! Sjukt kul var det också, och tro det eller ej så började jag dricka vatten för att jag tänkte på morgondagen när jag skulle upp tidigt och jobba. Men så träffade jag chefen, Åsa, och det gick inte hon med på så hon beställde in det ena och det andra, och nästa morgon var jag verkligen inte på topp... Men grym chef har jag ialla fall!  


Linn i väntan på bussen från Tofta


Tess på Tofta och på pizzerian

Foto: Emelie Persson
Utsikten vid Norderport


Linn


Jag och Linn

Linn och Tess

Bilder från Bur kommer senare, när jag fått bilderna från Tess och Linn!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...