Emelies Travels -

Nya inneboende till januari!
2008-11-18  13:39:12

Get more visitors to your blog! Permalink  Oslo, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

På lördagen gick jag och Elin till Frognerparken. Det var en stor park med mycket nakna statyer, sedan gick vi till Dolly´s för att käka pizza. Efter det gick vi hem för att dra vidare ut på stan. Vi skulle gå till mitt jobb till en början, men blev fast där resten av kvällen. Det var mycket folk och bra drag, så varför inte?

Elin åkte hem på söndagen och jag skulle jobba min första söndagskväll själv och göra uppgöret helt ensam. Det gick såddär, vet inte vart min dricks tog vägen så det var inte så kul. Samma sak hände igår, jag måste räkna kassan fel eller något. Så är det världens mest kompliderade uppgör där man räknar exakt allt som gått åt, och det som inte stämmer dras från vår dricks vilket inte är så kul. Men igår iallafall, jobbade jag 9 timmar helt själv och tänkte att det skulle bli en långsam dag. Men det var mycket folk och jag rusade mellan köket och baren som en liten svettig mupp hela kvällen. Men det är lärorikt, fast egentligen skulle man nog behöva vara en till på jobb när det ändå är så mycket folk.

På torsdag ska vi skriva på kontraktet för den här lägenheten för ett halvår. Vi ska bo med två tjejer som just nu bor på Svenska Föreningen, som jag lärde känna på reseledarkursen jag gick i Alperna för ett år sedan. Elin och Helena heter dem, det kommer nog bli hur bra som helst tror jag!


Elin i Frognerparken


Emma på Eilefs i garderoben!

Emilie jobbar för fullt i baren, och jag sitter för en gångs skull brevid och är ledig!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Jenny

Smart att gå ihop och fixa lægenhet!! Kommer sækert bli kanon!!

På tal om lønen.. På mitt jobb under sommaren var det två tjejer som sluta pga att de tyckte det var før lite løn.. De har jobbat från och till i norge så jag lyssnade på dem, sæger du att det ær bra så litar jag på det. ;-) De bytte iaf jobb till ett annat lagar dock med samma slags truckjobb - dvs plocka varor till en pall.. De tjænar 200 i grundløn.. Det kallar jag pengar! Fy!! haha!

Men jag ær nøjd øver det jag tjænar. =))



jo Grünerløkka ær fint. Jag bor vid St.Hanshaugen som ær typ granne med Grün... Eller det kanske jag skrev førut.. jaj. Bott sedan 13 juni. Hade bara tænkt stanna under sommaren, men blev ingen øvertid då så jag beslutade mig att stanna kvar. =) hehe.



Hur længe stannar du i norge? Såg att du drar som aupair till NY sedan, underbart bra val tycker jag! =)

2008-11-19 @ 00:41:23 Website: http://dendarjenny.blogg.se/
Mamma

Kul med lite bilder. Har saknat det!

2008-11-19 @ 11:57:52
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...