Emelies Travels -

Förvirrad som få...
2009-09-30  23:42:12

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Nej jag vet, jag har inte skrivit på sjukt länge! Men vad ska jag skriva om? Tillbaka i tråkiga, gamla vanliga Stockholm där jag otroligt nog hamnade hos ytterligare en helkonstig chef på ett dötrist jobb. I början var jag glad för att jag hade jobb i dessa "svåra tider", men det är faktiskt inte värt det. Så där kan jag inte vara kvar längre, och vad hände med Kanada, och min och Emmas plan? Jag vet inte, Emma har nu dragit iväg, helt spontant till Rom för att se om hon kan hitta nått jobb där. Och jag har kollat en hel del på Kanada, men det är ganska krångligt med visum och hela faderallan. Dessutom är det lite väl långt bort för att åka själv denna gång, känner jag, vart ska jag ta vägen om någonting skiter sig?

Så Kanada får bli en annan gång, jag har inte gett upp det helt, no way! Sedan har jag funderat på att fly tillbaka till Oslo, där jag får tillbaka mitt gamla jobb som jag i och för sig trivdes väldigt bra på! Men det känns som att gå bakåt i tiden och bara fördriva sin tid istället för att utnyttja den när jag väl kan... Och Sara, Jenkan och Madde ska dra till Asien i februari för en långresa, och jag funderade starkt på att följa med. Det är ju fortfarande inte försent att boka, men jag funderade en extra gång varför jag skulle åka med och insåg att det var ett försök att fly från allt bara för att ha nått att göra. Den resan skulle säkert vara jättekul, men det är inte vad jag egentligen vill göra just nu. Så nu har jag sökt jobb runt om i de svenska och de norska fjällen men egentligen skulle jag ju vilja åka till Alperna. Och då funderade jag på Bad Gastein i Österrike, men fick tips om att det finns så mycket andra ställen som är bättre i alperna, och jag har ingen riktig uppfattning eller känsla för vart jag borde åka.

Så här sitter jag nu, och funderar på vad det ska bli av mig. Jag har ingen lust att plugga när jag inte vet vad jag vill bli, och att bara plugga för pluggandets skull leder ingen vart, inte för mig ialla fall. Vem vet, man kanske hittar nått man vill göra som inte kräver att man behöver plugga?

Så jag är inte bara lite förvirrad över var jag ska ta vägen, och dessutom är jag helt ensam eftersom alla andra ska göra andra grejer. Eller egentligen är det väl jag som har valt det, för jag vill göra som jag vill och just nu är det jag vill att åka snowboard.

Så va sjutton, vad gör jag? Åker ner till Emma, min bättre hälft, i Rom? Blir övermodig och drar till Kanada själv? Åker med mina kära vänner till Asien och har hur kul som helst? Tar ett jobb i nått fjäll i Sverige eller Norge som inte känns så värst utmanande men ändå kul? Åker tillbaka i tiden till Oslo där jag vet att jag trivs? Åker till Alperna, men var?
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mormor

Raring, jag kan inte råda dig men till Asien skulle jag inte åka där det är så många jordbävningar just nu. Varför inte Norge där du trivdes, tjänar kosing och har många vänner. Det yppar sig nog ett tillfälle. Kram Mormor

2009-10-01 @ 07:39:24
Anonym

jag läser visst! har ju läst hela inlägget, keep up!

2009-10-01 @ 07:52:43
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...