Emelies Travels -

Australien, inte längre bara en dröm
2010-08-06  20:14:00

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Oj, det går riktigt trögt med uppdatering här på bloggen. Men det är tråkigt att blogga i Stockholm. Nu är jag ialla fall på Gotland och hälsar på Emma och lite alptjejer med flera. Härlig semester! Nästa vecka drar jag med Sara till London för fest och shopping. Vi som snackat om att vi ska åka dit sååå himla länge, säkert typ 4 år eller nått, men nu är det bokat så nu drar vi!

Nej, jag gav Stockholm ett försök, men än en gång har jag insett att jag inte hör hemma där. Så är det bara. Det har ingenting att göra med att det var så långt bort att bo på Ekerö, för nu bor jag centralt men det är ändå inte min grej. Punkt slut.

Planen ser ut såhär: Antingen stannar jag i Stockholm och härdar ut jobbet för att tjäna pengar, eller så drar jag till Oslo i 3 månader för att tjäna ännu mer pengar. I Januari drar syster och jag till Australien med familjen. Mamma fyller nämligen 50 år så det blir en två veckors semester där. Men jag och syrran stannar kvar på ett Work and Holiday Visum som håller ett år. Alltså, vi kommer resa runt så mycket vi kan men ändå jobba för att kunna leva också. Det kommer bli drömresan som blir till verklighet. Jag kommer absolut sakna en snowboardsäsong, men hoppas att jag tar till mig surfingen så att den kan ta över snowboardbehovet! Lära sig dyka hade ju varit nått också. Träffa på kängurus, koalor och andra coola djur. Dreggla över dundersnygga Australienska surfare. Mmmhhmm det blir en resa utöver alla andra!

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mormor

Jösses vad jag är avundsjuk!!!! Jag har varit i Cairns och badat på Barrär-revet, bott i Sydney hos min vänninna där flera omgångar. Kom och titta på mina bilder, Mormor

2010-08-08 @ 08:25:48
Fabbe

Fan va skön du e Emelie ! Kör järnet ! :)

2010-08-09 @ 04:27:13
syrran ;)

skoja inte vi kommer få så gryyyyyymt KUL!!!! jag är såå taggad :P

2010-08-16 @ 23:20:21
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...