Emelies Travels -

Bondi med Jossan
2011-02-07  04:00:22

Get more visitors to your blog! Permalink  Melbourne - Cairns  Trackbacks ()
Follow on Facebook Follow on Bloglovin

Jag mötte upp Jossan igår och vi tog en väldigt lugn kväll med en hel del planering. Nu måste vi ju göra upp en plan för hur vi ska åka runt. Så vi tog en tidig kväll och sov några välbehövliga timmar för både min och Jossans del.

På morgonen skulle vi ner och käka frukost, något som var lite krångligt för oss som inte fattade hur man äter frukost på hostel. Man skulle lämna deposition för att få ett set med tallrikar och bestik för att ha något att äta på, och det som bjöds på var vitt toast bröd med sylt och mjölk med flingor, te och kaffe fanns också. Så det är väl vad våra frukostar kommer bestå av i framtiden!

Vi fick massa bra tips av en holländsk tjej på frukosten, så vi gick först och skulle få hjälp att planera vår resa på något ställe, men det var såklart stängt eftersom det är söndag. Så det får vi ta imorgon istället. Jag och Jossan drog då vidare till Bondi Beach. I väntan på bussen höll vi på att dö, det var så sjukt varmt och kvavt, och helt vindstilla var det. Det var riktigt jobbigt, men vi försökte att inte klaga. Även på stranden var det svårt att ligga kvar utan att vara avsvalkad av havet, men efter ett tag blev det lite mulet. Ett ganska mörkt men litet moln var på väg emot oss, och det kom några små regndroppar i samband med det, men det var ju bara skönt. Efter det mörka molnet såg man att det fina vädret skulle komma tillbaka, för bakom skymtade solen. Men när molnet hade passerat, var det som om någon knäppte ett finger, för poff så blåste det upp till storm. Flip-flopsen var på väg att blåsa iväg och sanden skvätte så hårt mot huden så det stack och gjorde ont. Vi sprang upp från stranden och tog skydd, tillsammans med resten av folket. Man hörde någon gå förbi och prata om någon storm, och nån annan som man hörde prata om nån tsunami, så vi blev rädda. Mycket konstigt var det, Men det blev inte så mycket annat än otroligt kraftig vind, och om jag får gissa skulle jag tro att det är Yasi, cyklonen som härjade över Queensland, som passar Sydney just nu och har kvar lite extrakrafter. Men vad vet jag? Sjukt att vi tyckte det var så jobbigt i värmen på morgonen, och att det inte fläktade något, och på hemvägen höll vi på att förfrysa oss för det blåste så hårt och kallt. Klimatet ändras fort här i Australien helt enkelt!

Jobba i Australien och Kanada

Comments
Mamma

Ja, vädret kan nog variera väldigt där nere. Vet du att det var 45 grader varmt i skuggan i lördags när vi åkte hem! Inte konstigt att det kändes jobbigt! Har nog aldrig upplevt sådan värme förut. Vi hörs. Kram

2011-02-07 @ 07:37:38
Mormor

Hej raring, var rädd om dig i stormen. Idag har vi hört att 40 hus brunnit upp i Perth p.g.a. hettan och cyklonen Jussi (eller var den hette). Tur att ni inte var kvar där. Jag har mailat till Margit och tackat henne att hon tog hand om er den där dagen med båt och mat och pool.

2011-02-07 @ 09:42:06
Send a letter:

Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)

Website:

Comment:

I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin

Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.

My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition

Emelie Persson
Stockholm, Sweden

In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...