Emelies Travels -

Framme i Syndey och Bondi Beach
2011-10-25  02:33:05

Get more visitors to your blog! Permalink  Farmjobb  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Vilken resa sager jag bara. I fredags blev det en sista utgang i Svearike, en riktigt trevlig sadan med harliga vanner, men med lite somn. Sedan gick jag upp, motte mina foraldrar och akte och halsade pa min farmor och farfar. Trott och bakfull var jag, jag kunde inte annat an langta till att fa sova pa planet. Jag flog i lordags fran Stockholm till Frankfurt, och sedan Frankfurt - Abu Dhabi och tillsist landade jag i Sydney pa mondag morgon. En resa som tog 30 timmar. Kampigt. Men sa har jag ju kommit tillbaka pa andra sidan jorden ocksa. Under resan satt jag brevid en trevlig Australiensare, sa tiden gick trots allt fort och vantetiden i Abu Dhabi blev ganska kul anda. Sedan sov jag mest hela tiden pa planen, jag var sa trott att jag inte ens vaknade till maten trots att folk forsokte ruska om mig.

Fram kom jag i alla fall, dock om ankomsten var lite sisadar. Jag blev inte upphamtad pa flygplatsen som avtalat, men saker och ting loste sig trots allt. Jag bor hos Jake och hans 3 rumspolare i en typisk ungkarlslya. En skotte, en irlandare och tva engelsman. Det luktar ol, dorrarna hanger pa sniskan, tomma glasflaskor star lite overallt och madrasserna ligger pa golvet. Det ar fester typ varje helg och det verkar ga ganska galet till. Nagon fick harborttagningsmedel pa huvudet nar han lag och sov och har nu en kal flack pa skallen, en annan blev vackt av en hink iskallt vatten och hyssen bara fortsatter. Ja, vi far val se hur det har urartar, jag hoppas jag far behalla mitt har i alla fall.

5 minuter bort ligger Bondi Beach, och det borjar bli sommar har nu. Det ar behaglig varme, typ som svensk sommar. Vi gick ned och kakade lunch pa stranden och sedan var det dags att battra pa brannan som efter tva veckor hemma i kylan redan hade fallit bort. Valkomna tillbaka fraknar! Stranden var knokfull med folk och vattnet vimlade av surfare som fangade de stora vagorna. Vattnet var forresten riktigt kallt, jag far nog skaffa mig en vatdrakt om jag ska surfa. Sedan satte vi oss och tog ett par riktigt laskande bars i varmen, och jag insag att jag kommer nog inte ha svart att trivas har i Bondi Beach. Folk gar omrking lattkladda overallt, alla ar unga, snygga och brunbranda. Folk aker omrking i oppna cabs i bara badklader och spelar musik pa hogsta volym. Surfbradorna knallar omkring overallt pa gatorna. Aven om man inte kan aka kan man bara en brada, bara for att det ar coolt och det ar sa man gor har i Bondi. Livvakterna kor omkring i sma bilar pa stranden och helikoptrarna aker runt och spanar efter hajar.

Nu maste jag ut och soka jobb, annars haller inte planboken sa lange till!







(Bilder fran google)

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Ami Flodd

Hej bruden, ha det så bra nu och var lite försiktig med festandet - det blir lätt en farlig vana...

Fixa dig en egen lägenhet också - det där låter inte så hållbart i längden - och hur ska du och killen hitta varandra med 2 andra grabbar i närheten.... jag bara undrar....

Kramar

ami

2011-10-25 @ 07:45:40
Jossan

Skönt att höra att du är framme. Dock visste jag inte att ni skulle bo så många i samma lägenhet. Men som sagt vi får se hur det går, han verkar ju inte sköta sig jätte bra. Men du jag är redan sjukt avundsjuk på det du skriver. När du beskrev hur allt såg ut med brunbrännda kroppar och livvakter kunde jag verkligen minnas hur det såg ut. Lycka till med jobbsökandet!

2011-10-25 @ 15:37:11 Website: http://josefingoransson.blogg.se/
joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda vilken bakgrund man än har:)

Så kolla gärna in min blogg:)

2011-10-25 @ 17:09:33 Website: http://domkallarmighannes.com
Mormor

Hoppas du hittar ett jobb och får ett annat boende. Synd att killen svikit dig när du rest så långt. Men det kanske blir bra ändå. Kram

2011-10-26 @ 06:59:45
Sara

Tack för en sjukt härlig och inspirerande blogg! Jag hoppas på mer uppdateringar från dig snart. Jag åker till Thailand på tisdag och vidare till Australien en månad senare. Kommer klicka mig in här för fler tips under resans gång!

2011-10-26 @ 16:47:37 Website: http://saraontherun.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...