Emelies Travels -

Jetlaged? Inte det minsta!
2011-10-29  14:04:55

Get more visitors to your blog! Permalink  Farmjobb  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

En vecka har redan gått sedan jag lämnade trygga Sverige och hoppade ut i det oförutsägbara – igen. Men trots att jag hatar känslan av att inte veta vad som kommer att hända, vilka människor jag kommer möta eller vad för slags ställe jag kommer jobba på, så älskar jag det ändå. Det är trots allt spännande, och det slutar oftast alltid bra ändå. Det gäller ju att övervinna sina rädslor. Ett tag undrade jag vad sjutton jag gör här borta, helt ensam i ett hus med 5 andra grabbar, skulle jag ens få ett jobb? Men det var ju inte så svårt, imorgon så är jag redan inne på fjärde arbetsdagen av 7 dagar i Sydney. Jobbet fungerar bra, det är en rysk restaurang precis framför Bondi Beach, så utsikten kan man inte klaga på. Det finns mycket att titta på, mycket snyggt folk och bara överkroppar som åker runt på longboards eller går runt med surfbrädan under armen. Det är en hel del sköna tjejer som jobbar på restaurangen, så det kommer nog bli super! Dock kan den ryska ägarinnan få frispel ibland och skrika ut lite otrevliga ord på ryska, men en annan är väl van vid galna chefer…



Det har flyttat in ytterligare en kille i huset, en till engelsman. Vi är nu 4 engelsmän, en skotte och så jag, lilla svensken. Det är lite speciellt att bo med grabbar som går omkring i fillingarna, rapar och dricker öl 24/7. Men det blir väl fason på dem med, huset har grovstädats och tvättmaskinen går i ett, så de kanske behövde lite kvinnligt sällskap. Dock har det roliga med att göra sig i ordning för fest tappat poängen. Vad ska jag ha på mig, kan jag ha den här klänningen? Ska jag ha högklackat, hur ska jag ha håret, hur mycket kan jag sminka mig? Jag får väl försöka göra mitt bästa ändå, och inte hamna i samma sunkträsk som grabbarna!



Jag har det bra i alla fall, och bättre kommer det att bli! Väntar på att solen ska komma fram så att man kan glassa på stranden, men värmen är tillbaka nu i alla fall. Lite kyligt kan det bli på kvällarna dock.


Inte sa mycket folk pa stranden nar det ar mulet...


...men alla ligger i vattnet...


...och surfar

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Jossan

Härligt att du ändå börjar trivas nu vännen. Jag sa ju att det skulle bli bra :)

2011-10-30 @ 20:10:26
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...