Emelies Travels -

De senaste 5 åren...
2012-06-11  15:30:18

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Tiden går fort och såhär i stundenttider har jag börjat fundera på hur länge sedan det egentligen var sedan jag gick i skolan sist. 5 år sedan. Hjälp. Mycket har hänt sedan dess kan jag lova. När folk frågar vad jag har gjort vet jag inte var jag ska börja. Det händer att jag glömmer bort något land jag jobbat i för det är alldeles för många att rabbla upp. Mina kompisar är färdiga med sina årslånga studier och jag själv har inte ens börjat. Jag är fortfarande ute och leker av mig, har kul och flyr från verkligheten. Jag hoppas fortfarande att en röst ska dyka upp från ingestans och säga till mig vad jag ska göra i mitt liv. Den rösten har inte uppenbarat sig på dessa 5 åren än så länge, frågan är om den någonsin kommer att säga mig något. Antagligen inte. Hur som helst är jag sjukt glad för allt jag upplevt, alla människor jag mött och alla minnen jag har inom mig. Jag har dock en gräns för mitt resande, och planen har varit att växa upp när jag blir 25 år. Den gränsen känns väldigt lagom, och om ett och ett halvt år är jag nog redo att slå mig till ro någostans här i världen och kanske börja studera till journalist eller något inom reklam och bildredigering. Eller så har det dykt upp en annan idé. Varför inte dra ihop ett gäng av sina härliga vänner och starta en sjukt mysig bar/mindre restaurang för några år, på ett varmt ställe? Vi får se helt enkelt, men efter en skidsäsong i Kanada eller eventuellt Alperna om det skiter sig med visum, och en roadtrip i USA är jag nog ganska klar med mitt flängade hit och dit. Det som jag verkligen skulle vilja göra dock är att åka på volontärresa i Afrika eller skaffa ett fadderbarn och hälsa på. Hmm tankarna är många men som sagt, jag har hunnit med ganska mycket de senaste 5 åren...
...bland annat...
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mamma

Ja du, det är mer än vad de flesta hinner uppleva under ett helt liv!

2012-06-11 @ 21:22:50
Mamma

Ja du, det är mer än vad de flesta upplever under ett helt liv!

2012-06-11 @ 21:26:18
natalie

Du är så himla duktigt och har gjort så många saker i ditt liv redan! Du borde verkligen vara stolt för allting du har gjort! Och glad att du inte började plugga som alla andra och blev fast som dom flesta antagligen blivit! du gör helt rätt i att uppleva saker! du lever livet! <3

2012-06-14 @ 05:04:59 Website: http://noworries.webblogg.se/
Sandra

Vilken fin blogg du har!

TÄVLING på bloggen, med chansen på att vinna ett presentkort av värdet 350 kronor på Nelly.com!



Det enda du behöver göra är att rösta på min lilla son som är med och deltar i en fototävling!



Gå in på tävlingslänken och delta nu! http://sandracederbom.blogg.se/2012/june/tavling.html



(behöver all hjälp jag kan få med röster, därför jag passar på att ha tävlingar i samband med det) <3

2012-06-14 @ 09:13:45 Website: http://sandracederbom.blogg.se/
tigern

Oj va du har hunnit med mycket! Önska jag själv hade hunnit mins hälften av de du gjort!

2012-06-14 @ 10:58:38 Website: http://tigerbrand.blogg.se/
wicked syriansk girl

Jag tog studenten år 2009; kan erkänna att jag inte har gjort ett skit sedan dess. Lyckost dig!

2012-06-14 @ 11:20:00 Website: http://brunettebellac.blogg.se/
Jossan

Ja du är verkligen grym vännen! Alla borde levt som du :)

2012-06-14 @ 23:43:36 Website: http://josefingoransson.blogg.se/
Jennifer

Hittade din blogg när jag såg inlägget om resetipsen till Australien. Det är verkligen så roligt att läsa om alla dina äventyr på olika ställen i världen. Det du har hunnit med på fem år är otroligt. Du är en sådan enomr inspirationskälla. Tack för en otroligt intressant blogg!

Svar: Tack för fina ord, det värmer verkligen! Blir superglad att få höra att det jag skriver intresserar folk :)
Emelie

2012-06-16 @ 20:32:44
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...