Emelies Travels -

Vår i Hemsedal
2012-03-05  21:47:48

Get more visitors to your blog! Permalink  Hemsedal, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Som sagt så har våren kommit och vi bara njuter av livet! Det har varit riktigt varmt ett par dagar så snön försvann men nu ska det snöa snart igen. Igår var det personalfest på Skarsnuten och tjejmiddag på Skogstad så det blev helt galet. Nu kallar sängen!
Ganska nice i backen
Efter alldeles för många 3 rätters på sista tiden var det kanske inte kostigt att stolen brakade
Personal på Skarsnuten
Tjemiddag på Skogstad
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Sussi

hej!! HIttade din blogg just och läser som en galning, du lever i mina framtidsplaner om man säger så;P

Du vore en ängel om du kunde svara på lite saker och maila mig svaren!:)

Jo det är så att jag undrar över hur du fick jobb i alperna och i hemsedalen? Hur länge jobbade/jobbar du på respektive ställen? Du har hunnit med så mkt! hur gammal är du föresten?



Tack å ha en bra dag:)

Sussi

2012-03-06 @ 13:56:47
Emelie

Hej, vad kul att du hittat min blogg!



Jag jobbade för Langley när jag var i Alperna och där kan man jobba som reseledare, kock, receptionist, servitris osv. Allt som behövs på ett hotell. De har hotell lite överallt på olika skidorter i franska alperna och du kan skicka din ansökan här: http://www.langley.eu/sv/jobb/ansokan-ny/



Här i Hemsedal sökte jag en massa jobb via https://www.nav.no/stillinger/forside. Man kan också chansa och åka till destinationen och söka jobb på plats, man får nästan alltid jobb.



Vintersäsongen brukar vara från mitten på december till 1 maj, eller däromkring, så jag jobbar under hela den tiden. Jag fyller 24 i år så jag har säsongat sedan jag gick ut gymnasiet. Hur kul som helst kan jag lova! Om du vill tjäna pengar så gör en vintersäsong någonstans i Norge, tex Hemsedal, Geilo, Trysil osv. Vill du ha supergrym åkning och mycket sol men klarar dig utan att tjäna så mycket så ska du definitivt åka till alperna!

2012-03-06 @ 16:05:23 Website: http://emelaia.blogg.se/
Farfar 97 år

Hej Emelie. När jag var ugn åkte man inte på sådana där skidor, då var det trä lagg, utan lift.

Vi han inte med after ski innan det var dags att gå upp igen.

Akta dug för norrbaggar...........



Hälsningar Folke



Hälsa Cristine

2012-03-06 @ 18:13:42
natalie spjälle

hej du ser ut att ha det super !:) saknar dig!

2012-03-07 @ 06:59:12 Website: http://noworries.webblogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...