Emelies Travels -

En tur till Småland
2013-08-07  17:17:05

Get more visitors to your blog! Permalink  Stavanger, Norway  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Efter endast två månaders jobb i Stavanger var det plötsligt dags att åka tillbaka mot Sverige igen. Den sommaren gick fort kan jag lova, den bara svishade förbi. Men vi hann göra mycket ändå! Är lite ledsen att jag missar surffestivalen som är nu i helgen och att jag aldrig kom iväg och surfade. Eller att jag aldrig testade Kite surfing heller. Men en vacker dag så! 
 
Jossans föräldrar körde ända från lilla Ljungby i Småland bort till Stavanger vilket tog ungefär 14-15 timmar. Sedan gick vårt lägenhetskontrakt ut så vi flyttade ut med Tommy och Carina till en camping för två nätter innan vi bilade tillbaka mot Sverige allihopa. Det var en lång resa men det gick rätt fort ändå. Jag stannade till hemma hos Jossan några nätter i Ljungby och sedan bar det av mot Tylösand för en natt i tält. Det var kanonväder med sol och bad samt after beach och nu skulle jag helst aldrig mer dricka alkohol efter den här galna sommaren. Men snart börjar nollningen... Aja får ta ett litet break nu här hemma i alla fall. 
 
Idag fyller min lilla lillebror (som inte alls är speciellt liten längre) 18 år så nu väntas gäster. Grattis Oscar! 
 
 
Busiga Rocky
 
 
 
 
 
 
Tylösand
 
Tack för denna gång underbara vän, vi får se när vi ses nästa gång! <3
 
 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Mormor

Hann tyvärr inte prata med dig mycket när vi ar hos er. Du såg söt ut som vanligt och jag ser äldre ut. Kram frå Mormor

2013-08-08 @ 16:16:05
Jossan

Tack för denna sommaren! Kul att du kom till mig i Stavanger. Det blev ju ett bra slut till slut, mycket vel fram och tillbaka från min sida men det löste ju sig :) Lycka till med studierna nu!

2013-08-11 @ 21:11:04 Website: http://josefingoransson.blogg.se
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...