Emelies Travels -

Transformation
2014-05-28  02:16:30

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Så var mitt första lopp sprunget. Vårruset.
 
Ända sedan nyår, efter att jag flyttade hem från Sundsvall, så sa jag åt mig själv att ta tag i träningen. På riktigt. Och det har jag faktiskt gjort den här gången! Efter allt säsongande lades det på ett, eller ja, flera lager alkisfett. Undrar hur många öl man drack i genomsnitt per vecka egentligen... Men för att komma igång den här gången behövde jag ett mål. Målet blev att jag anmälde mig till ett lopp och jag har strävat efter att springa fem kilometer på en snabb tid. I våras var jag inställd på att jag skulle springa på 24 minuter, men efter att jag överansträngde mitt knä fick jag problem och ett så kallat "löparknä". Jag kunde inte springa längre utan började cykla till jobbet istället, bland annat. Men på senaste tiden har jag varit dålig på att röra mig, men jag har gymmat desto mer. Sedan nyår har jag gymmat runt tre till fem gånger i veckan, men det var inte förrän efter Thailand, för sex veckor sedan som jag började mäta resultaten. Hur som helst tror jag att jag har gått ned cirka fem kilo sedan nyår, och på de här senaste sex veckorna har jag minskat fyra centimeter runt midja, lår och rumpa. Känns ju riktigt bra! Jag var orolig för mitt onda knä inför loppet och tänkte att jag skulle nöja mig med att springa på 30 minuter. Men på något vis lyckades jag sätta i en högre växel och springa på 25 minuter! Det blev jag riktigt nöjd över faktiskt. 
 
Även om det var länge sedan jag jobbade på Magaluf så minns jag att jag hade världens kroppsnoja efter den säsongen. Där var jag tvungen att supa på jobbet, vi hade ett cp stört kök som inte gick att laga mat i så vi åt pizza och hamburgare varje dag. Usch och fy, när jag ställde mig på vågen blev jag inte glad, och den siffran har fastnat i mitt huvud och jag minns den väl. Jämför jag med då, så är jag idag nio kilo lättare. Jag ska fan aldrig hamna på den siffran igen! 
 
Men ååh vad skönt det är att ha fått in rutiner, träna och äta bra. Det är ju faktiskt riktigt kul att gymma också, och jag som alltid har hatat att springa kan faktiskt njuta av det nu. Enda nackdelen med allt det här är ju att inga kläder passar längre, inte ens de jag köpte i Thailand. Inte ens trosorna passar och bikinitrosorna jag hade i Thailand fladdrar typ av mig. Men det är tur att stålarna börjar trilla in nu i och med jobbet så får jag skaffa en ny garderob! 
 
Nu jobbar jag ju som en dåre, springer runt som en stressad höna timme efter timme och serverar gäster i värmen. Det kanske gills som träning också? Jag får ju fasiken träningsvärk i benen efter allt spring där. Men igår fick jag njuta lite själv av sommaren innan det kalla ruskvädret drog in. Jag och Gutten drog till Gropen och plaskade. Tummen upp! 
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Jossan

Du är grym!! Du är bäst! Nu har du ju värsta superkroppen! Du är så duktig. Jag har själv sagt till mig att börja träna. Har jag gjort det?! Nej, så jag vet hur svårt det är. Men du har verkligen lyckats! :) jag är så glad för din skull <3

2014-05-28 @ 07:32:25 Website: http://josefingoransson.blogg.se
Evelina

Duktiga du! Jag har länge försökt komma igång med träningen, men det går trögt! Det blir väldigt sporadiskt ;P Jag skulle också behöva en morot för att komma i form. Ska försöka luska ut nånting bra! Nu är det inte långt kvar till resultatet från skolan! Iihh! XD

Svar: Tack!! Jaaa snart får vi veta! Om vi kommer in båda två skaffar vi gymkort i stan och kör, peppar varandra! :D
Emelie

2014-05-28 @ 09:15:44
Cecilia

Hej! Vill bara smita in med ett inlägg och berömma dig för din fantastiska prestation med livsstilen! :) roligt att se en stor förändring till det bättre. Nu är det bara att hitta balans och sinnesro i själen å se positivt på framtiden. Trevlig blogg med fina bilder har du också :) måste fråga, är du ursprungligen från Ljungby? Tycker jag känner igen dig lite.
Hälsningar Cecilia

Svar: Tack snälla! Jag har varit några gånger i Ljungby för min bästa kompis Josefin Göransson är därifrån! Men jag är från Stockholm :) Känner du Jossan?
Emelie

2014-05-28 @ 09:19:55
amira

Hejsan! Hittade till din blogg idag, rätt nyligen och oj vilket inspiration du är!! Verkligen alltså :-) Min passion är resa o upplevelser o att fota dessa stunder givetvis...
Har fått i mig för mkt sangria det senaste och undrar wow vad har du tränat och hyr för att "fixa" till dig? :-)

Svar: Åh tack snälla!! Jag har bara käkat mindre och tränat mer, gymmat med tunga vikter och sprungit lite emellanåt. Druckit ytterst lite alkohol, jag har typ levt på vaniljkvarg med bär, gröt och bananpannkakor, och allt det är så jäkla gott! :D
Emelie

2014-05-28 @ 12:32:20
Evelina

Det tycker jag absolut att vi gör! Fingers crossed! :D

2014-05-28 @ 19:24:21 Website: http://lonken.blogg.se
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...