Emelies Travels -

Hua Hin på moppe
2008-12-12  15:54:00

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
LÖRDAG 29 NOVEMBER

Vi åkte in till stan och hyrde moppar, viket vi egentligen blivit avrådda från men kul var det. Trafiken är helt kaos och det blir inte lättare när man måste tänka om till vänster-regler. I alla fal överlevde vi trots allt genom staden och tog oss ut till Elefant Village och red på elefanter. Vi red en tur förbi ett tempel och sedan badade vi med dem. Vid templet fanns så äckligt mycket sjuka hundar, verkligen ett hopplöst fall för ASPCA poliserna på Animal Channel (för er som ser det, jag tycker det är intressant hehe).

Sedan tuffade vi vidare söderut och hittade en fin strand där syrran fick en thailändsk häst polare. Efter lite vilsekörning bland den totala fattigdomen utanför allt annat, stannade vi på 7-eleven och köpte godis. Jag var grymt godissugen så när vi kom hem kastade jag mig över malteser-påsen. Men fy fan vad den smakade skit, och de andra tyckte jag va löjlig som spottade ut den. Men när vi upptäckte att hela påsen var maskäten och varenda bit var uräten med en vidrig slemhinna i var det andra bullar och jag stod halvt och spydde under en längre tid den kvällen. Fy fan, det blir inga maltesers för mig än på ett tag...

Efter att mitt gröna ansikte och upp-och-ned vända mage hade lagt sig tog vi oss till stan och jag fick en så god köttbit jag aldrig någonsin ätit förr. Tur var det! Sedan gick vi till Mai Tai och drack drinkar. De är inte speciellt duktiga på att göra drinkar här, varenda en jag har beställt har varit en besvikelse faktsikt.

Sedan gick jag och syrran en sväng på stan och hamnade på Hilton och efter det blev det efterfest efter stängning på Mai Thai. Det tråkiga med att gå ut i Thailand är att det bara är massa gamla äckliga gubbar och tusen söta små thailänskor, och that's it liksom. Alla tjejerna hänger på gubbarna och så står jag och syrran, två blonda yrväder som för en gångs skull inte riktigt passar in. Kanske berodde det på att Bangkoks flygplats var stängd under nästan hela vår vistelse, och alltså var vårat plan typ de enda, sista turisterna kvar i Hua Hin. Folk slussades ut från Thailand genom Phukets flygplats, men inga nya fick komma in. Det blev vi och hela Hua Hins lokalbefolkning.








Coolaste brudarna med hjälmen på sne


45 år gammal elefant








Elefantskötarna bodde i hyddor


Heta familjen




Syrran, 17 år och en thailändsk rosförsäljare, 18 år


Chrisse på Hilton


Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...