Emelies Travels -

Top Gun, in real life
2008-06-19  14:50:41

Get more visitors to your blog! Permalink  General  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Nu ær jag framme, jag sitter hær på Mikals rum och skriver på hans dator, dærav bokstæverna!

Hahaha asså man skulle filma mig nær jag ær ute och reser helt ensam. Så jvæla vilsen och liten. På Arlanda børjade allt, jag skulle køpa en parfym till Mikal, men stællet tog inte mitt kort så jag var tvungen att springa ivæg till en bankomat och ta ut pengar. Jag var redan lite sen, men tænkte: æh, jag hinner! Bankomaten kunde bara ge ut 500 lappar, och jag pallade inte ta ut mer så jag hoppades att jag kunde skramla fram lite småpengar. Men det kunde jag ju såklart inte, och kø var det också. Efter lite førhandlingar køpte jag parfymen och sprang ivæg till gaten. Dær var det tomt. Jaha, va fan, hade inte bordingen redan børjat, tænkte jag. Pløtsligt ropas mitt namn ut: EMELIE PERSSON! Hjælp, vart ska jag, var ær jag, vad vill du? "Du ær sista man, skynda dig!"

Oh gosh, tænk om jag hade missat planet.... Hur som helst, jag landade i Oslo, och dær skulle jag sjælv checka om mitt bagage før att åka vidare till Kristiansand. Inga problem, tyckte væl jag, men jag hade ju inte ræknat med att bagaget skulle vara førsenat och att mitt bagage skulle komma ut sist! Jag stod och væntade i vad som kændes som evigheter och såg hur tiden rann ivæg. Helvete, jag kommer missa næsta plan!

Tillslut kom væskan, och jag sprang ivæg till incheckningen. Och dær var det værldens kø! Shit, helvete, panik, stress! Som tur var så kom jag med planet och landade i Kristiansand før en liten stund sedan. Då var det bara att førsøka tyda den norska vægbeskrivningen...

Det regnar, och regnar och regnar, typiskt! Nu ska jag sitta hær på ett rum i någon byggnad vid luftførsvaret och vænta på Mikal, och sedan ska vi gå på balen. Det var ett tag sedan jag træffade han, jag kommer sitta jætte spænd tills dørren øppnas. Alltså, det hær ær værsta Top Gun! Jag ær nervøs.

By the way, det fick bli den korta klænningen, nr 1!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...