Emelies Travels -

Nakenbild
2008-06-24  11:35:06

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Idag är nog första dagen sedan jag kom hit till Gotland som det har varit dåligt väder. Det regnar och är kallt ute. Bara för att vi ska ha kick-off med personalen på ikväll, så typiskt! Jag hoppas den blir av ändå, det kanske spricker upp till kvällen. Imorgon ska jag gå på en servitris utbildning på restaurangen i Kneippbyn, det kan vara bra att ha!

Min syster Christine kommer antagligen hit vecka 29 och 30 och ska bo hos mig och jobba vid utegrillen på Kneippbyn, det kommer bli bra! Skönt att bo med någon i sin egen ålder också... Det är absolut inget fel på mina gamlingar, jag diggar dem! De är skit sjyssta och inte jobbiga på något sätt, men jag måste ändå lägga upp en bild som jag funderat på sedan jag kom hit. En "klippdocka" sitter uppe i badrummet på spegeln, och den är väldigt skum med tanke på hur resten av deras inredning ser ut, sådär gammal och proper... Men jag tycker den är rolig haha... (Det är inte jag som censurerat den)

Igår när jag kom hem från jobbet, helt slut efter dagen och cykelturen och skulle gå in genom ytterdörren blev jag väldigt chockad. När jag öppnade dörren stog en man där och sa: BU! Jag blev skitskraj, och började tro att jag gått till fel lägenhet, men räddast blev nog mannen! Hahaha det var Evors dotters man som skulle skrämma Stig, för de var helt övertygade att det var Stig som skulle komma hem. Han tyckte det var jätte pinsamt, men jag tyckte mest det var roligt haha!

Tess och Linn kommer hit om en vecka, de ska tälta vid Visby strand. Det kommer bli jävligt roligt! Hoppas vädret blir bättre än vad det är idag bara...

Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...