Emelies Travels -

De ordner si
2008-06-08  18:27:11

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   

Foto: Emelie Persson
Vilken jävla sörja. Fan att folk aldrig kan spela fair play, och fan att jag alltid ska bli utsatt för sådant här. Ingen ska kunna sätta sig på någon, och jag accepterar inte detta. Det värsta är att det slutar med att man blir ovänner och sånt här är så jävla onödigt! Har man skrivit på ett avtal så är allt väldigt enkelt, man håller sig till det avtalet. Det går inte att försöka bryta det. Men allt kommer lösa sig ialla fall, jag gör bara det enda som är rätt. Jag har inte gjort något fel över huvud taget, och trots det är det fan inte lätt att stå på sig. Men 'de ordner si', som det säger på Gotland!

Foto: Emelie Persson
Utanför Kneippbyn

Idag befann jag mig på en ö i medelhavet, kändes det som ialla fall. Det har varit så sjukt varmt och helt underbart! Jag cyklade till Kneippbyn och sökte jobb, det verkade väldigt lovande så jag kanske hamnar där istället. Killen jag pratade med var urtrevlig, och sedan släppte han in mig i vattenlandet så där låg jag och grillade mig själv samtidigt som lag låg och spanade på badvakterna, haha. Jag skulle inte banga på att jobba där... Men det verkar finnas lite jobb faktiskt, så det är inte omöjligt! Och det lönar sig att skriva en blogg så här, jag har fått en del väldigt bra tips från några läsare, så:

Tack så mycket till er!

Igår drog jag ner med Tuna till Hamnplan, men där var det ganska dött. Sedan träffade vi en hel drös killar så vi drog vidare till Gute, där det var väldigt mycket bättre drag! Efter det hamnade vi på en liten efterfest i Gråbo. Det är riktigt tråkigt att alla ställen stänger klockan två här. Dessutom går man inte ut förrän klockan tolv så man hinner knappt vara ute något. Annars var det en rolig kväll!

Foto: Emelie Persson
Visby långt där borta
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Tilde

Tack så mycket, det är från Gina Tricot:)

Nej jag ska jobba i städ och i köket. Så det blir nog mycket slit, men det blir nog bra ändå:)

2008-06-08 @ 19:58:27 Website: http://elintildeamanda.blogg.se/
Pernilla

Sv: Tack så jätte mycket! :D

2008-06-09 @ 14:05:28 Website: http://typperra.blogg.se/
André (WiktorMode)

Fin blogg! Kolla även in min blogg, en mode/livs blogg som drivs och ägs av mig som är av det manliga könet! Http://WiktorMode.blogg.se



Ha en underbar dag hörru du!

2008-06-09 @ 15:54:48 Website: http://wiktormode.blogg.se/
sex4life

Missa inte våran tävling! Priset är två självlysande sextärningar. Lycka till :)

2008-06-09 @ 22:45:53 Website: http://sex4life.bloggsida.se
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...