Emelies Travels -

Back home!
2008-09-01  23:56:26

Get more visitors to your blog! Permalink  Visby, Gotland  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Jaha, då var jag hemma igen då! Och huset är inte sig likt, det är ombyggt både här och där! Chipsvalpen fyller 6 månader på onsdag och är stor nu.

Dagen har varit händelserik, som de flesta resdagar brukar sluta för mig. När jag tog ut packningen ur lägenheten fick jag en utskällning av gamlingarna för de tyckte jag varit otrevlig på sista tiden och det var bla bla blaaah... Kul avslut på det hela, verkligen! Det kanske inte är mig det är fel på hela tiden, kanske att dem inte är så perfekta som de tror, men nej dom är störst, vackrast, bäst och de mest pedantiska jag vet. Skönt att slippa dom!!

Sedan hämtade Emma mig och min enorma packning plus cykel och det var dags att checka in. "Nej du får inte lägga bagaget på bandet, det måste du ta med cykeln på bildäck", sa kärringen på terminalen. En cykel, med tre handbagage varav en dataväska, en handväska och en bag, med två stora bagage på minst 25 kilo var. Hur i helvete skulle jag få med mig det på cykeln??!!

Det märkliga var ju att det inte hade varit några problem när jag åkte till ön, men nu skulle jag inte få följa med... För jag kunde inte ta med bagaget upp från bildäck, och jag fick inte heller sitta kvar där. Så frågan var hur de tänkte egentligen. Min räddning var en snygg kille som hade en massa bagage själv, men som släpade med sig mina två bjässeväskor till rullbandet. Hur sjysst som helst och hur söt som helst var han hehe! Sedan tramapde jag på som en illvetting mot bil-inchekningen och kom på båten sist av alla, precis innan de hade stängt alla ramper.

Men nu är jag iallafall hemma med allt bagage och nu ska jag sova djupt i min goa säng!



Slut för denna underbara sommaren på Gotland.


Sommaren i några ord: Otrolig, händelserik, stressig, fest, schteeek, bakfylla, kompisar, champagne, mjukglass, "sput mi full di fastlandstjur", middagar, Hamnplan, cykel, motvind, sommar, Kallis, medeltid, irritation, Johline, "man gjuud!", "pissa'nte på ringmjuuran", skratt, Bobbo, kassa, Gute, klok, "Botanisk trädgård", Munken, fylla, galet, "slöt njuu", fyllecykling, skvaller, vattenland, Bobbos Gran de lux,....... osv!
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Emma

Hej Vännen!

Kul att se din blogg. Ska bli kul att läsa i vinter. Hoppas du mår bra! Kramar

2008-09-07 @ 22:51:41 Website: http://emmazahlin.blogg.se/
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...