Emelies Travels -

Nu börjar det hända grejer!!
2008-09-24  13:23:28

Get more visitors to your blog! Permalink  Oslo, Norge  Trackbacks ()   
Follow on Facebook Follow on Bloglovin   
Det har varit några helt sjuka och intensiva dagar nu.

I måndags var Emma på kassainlärning på H&M och jag sprang runt hela stan och lämnade CVn. Jag gick bland annat in på en restaurang där det var en svensk som var personalansvarig, och han var hur sjysst som hejlst och tipsade om ett och annat. Bland annat att vi skulle gå förbi den så kallade Svenska Föreningen för att få hjälp med jobb.

Sedan träffade jag upp Emma och vi satte oss och fikade där de hade en filminspelning för en reklamfilm för tele2. Efter det gick vi in på en restaurang på vägen hem, och jag fick prata med chefen och vips hade jag provjobb!

Hur trötta som helst, men ändå masade vi oss förbi Svenska Föreningen och pratade med en helflummig kille som heter Anders. Han berättade en massa, han pratade sönder våra öron och tillslut gick vi på hans koncept och blev medlemmar för att få hjälp med allt möjligt. Om vi är på honom hela tiden kan vi nog få ut något av det, men annars säger de flesta att vi är blåsta som gått med i "Svenska Förnedringen". Äh jag vet inte, det var inte så dyrt och vi kommer bli inbjudna till en massa fester osv, så det är nog bra ändå.

På kvällen kom ett par killar från Malmö förbi som vi träffade på Svenska Föreningen, de hade kommit samma dag och visste inte om  de skulle stanna i Oslo eller dra till Geilo eller Stavanger. Förresten träffade jag en tjejkompis där också, vi gick på samma reseledarkurs i Alperna för snart ett år sedan.

Igår hade vi en massa att göra, Emma skulle åka till likningskontoret och sedan skulle vi till Adecco och sen skulle jag provjobba. Men på morgonen ringer Adecco till Emma och hon fick jobb på ett skolager ute i Stovner, så hon åkte dit direkt och nu har hon jobb en månad framöver.

Jag gick till Adecco men det gav inte mycket alls eftersom jag sökte på restaurangavdelningen. De hade inte många platser och inte mycket tider heller, så jag skiter i det. Provjoobbet gick väl ganska bra hoppas jag. Jag har väldigt lite tidigare erfarenheter när det gäller servering, men jag vill verkligen lära mig. Och om jag får det här jobbet ska jag alltså stå båda i kök, bar och servera, så jag kommer lära mig otroligt mycket! De vet att jag är nybörjare och tycker det är bra, så de kommer verkligen lära mig. Jag ska dit idag och jobba ikväll, sen får vi se vad de tycker! Jag hoppas verkligen jag får det, sjysst personal och det ligger parallellt med huvudgatan Karl Johan så det är väldigt centralt.

Nu när jag loggade in på msn hade jag fått mail från Kersti i New York, och hon sa att det blir bra om jag kan komma dit i april. Så jag hinner stanna här ett tag och tjäna lite pengar förhopnningsvis. Dessutom sa hon att hon hade en vän som också behövde hjälp med sina 3 barn och undrade om jag hade någon kompis som var intresserad. Det lustiga är att Emma och jag har pratat om hur kul det skulle vara om båda kunde åka till NY och jobba som Au Pairer, så detta är ju perfekt!

Det tråkiga med om jag får det här jobbet och Emma i skobutiken är att vi aldrig kommer hinna ses. Jag får väl hänga på hennes jobb och hon på mitt! Men än så länge vet vi inte mycket, saker händer från ena dagen till den andra...
Jobba i Australien och Kanada


Comments
Send a letter:


Name:
Remember me?

Mail: (will not be published)


Website:


Comment:

Trackback
I have moved! Check out my new site at Emelie's Travels.
Home

Welcome to my blog! I'm writing mostly in Swedish, but feel free to use the google translation tool to read it in your language.
Stockholm, Sweden
Follow on Bloglovin




Are you interested in my photos? Please visit www.shutterstock.com for more information.


My photography interest started in 2012 when I did my snowseason in Canada. I bought my first DSLR in December 2013 and since then I've been practicing on my own, always trying new things and ame for getting better photos.
- Nikon D610
- Panasonic Lumix DMC GX1
- GoPro Hero3+ Black Edition




Emelie Persson
Stockholm, Sweden





In this blog I'm writing about my life as a backpacker and a seasonal worker. I've been traveling the past five years and just can't stop. I'm simply too dependent and the grass is always greener on the other side they say... I hope to inspire and help other Travellers by sharing my experiences through this blog. If there's any questions, don't hesitate to write a comment or contact my mail. And remember, a little comment will inspire me to write more often!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...